یزدفردا:معاون هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد استان یزد از برگزاری همایش ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی در شهرستان اردكان خبرداد .

هادی ورشویی در جلسه هماهنگی این همایش كه درفرمانداری این شهرستان تشكیل شد ضمن دعوت از تمامی هنرمندان ازسراسر كشور برای شركت در این همایش افزود: اردكان این پتانسیل را دارد كه این همایش را حتی از مركز استان گسترده تربرگزار نماید و اداره ارشاد این شهرستان بعنوان دبیرخانه دائمی این همایش می تواند در سالهای آتی نیز ایفای نقش كند.

وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر هنرمندان رشته های مختلف با مضامین والای قرآنی عنوان كرد.

 وی  تصریح كرد: این همایش با دریافت آثار هنرمندان در5 رشته فرش، نگارگری، خوشنویسی، قلم زنی و معرق در شهرستان اردكان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردكان نیز افزود: این همایش نخستین بار در سال گذشته در مركز استان یزد برگزار شد و با استقبال فوق العاده بالای هنرمندان سراسر كشور مواجه گردید و با توجه به اینكه زمانبندی این همایش بصورت دوسالانه می باشد مقدمات اجرای این همایش درپایان سال 91 و ابتدای سال 92مد نظر می باشد .

 مهدی واحدیان  گفت: ظرفیتهای بسیار بالایی در شهرستان اردكان در زمینه برگزاری این همایش وجود دارد كه بایستی از تمامی آنها برای هرچه پربارتر و باشكوهتر شدن این برنامه فرهنگی ملی استفاده نمود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا