یزدفردا "،حجت السلام والمسلمين محمد رضا مديح در اين پيام آورده است": قال الله: يا ايها الذين آمنوا، اصبروا، و صابروا، و رابطوا، و اتقوا الله لعلكم تفلحون

یزدفردا "،حجت السلام والمسلمين محمد رضا مديح در اين پيام آورده است": قال الله: يا ايها الذين آمنوا، اصبروا، و صابروا، و رابطوا، و اتقوا الله لعلكم تفلحون

اگر تاریخ اسلام را مورد مطالعه قرار دهیم، از توجه ويژه اي كه  اسلام، پیامبر و ائمه معصومین (ع) به موضوع مهم روابط عمومي داشته اند آگاه خواهيم شد.  روابط عمومی در اسلام بر پایه یک دین جهانی از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است. چرا که اسلام دینی است فراگیر و جهانی و کتاب راهنمای آن نه برای یک قرن بلکه برای اَبناء بشر از آدم تا خاتم و از خاتم تا آخر زمان خواهد بود. در جای جای قرآن کریم، این پیام ارزشمند همواره محور بحث هاست و در راه آگاهی رساندن به او و آنهم به طور شفاف، رنگ و بوی روابط عمومی و آنهم از نوع مدرن و امروزی محسوس است.

در زندگی سراسر پربرکت پیامبر اسلام (ص) اصول صداقت، یکرنگی، امانتداری، راستگویی، قناعت، دوراندیشی، برنامه ریزی و شفافیت و برنامه ریزی و ... که اکنون تحت عنوان اصول اساسي روابط عمومی می شناسیم، خواهيم يافت.  بحث هاي مديريتي و پيوند آن با ارتباط و تيليغ، پیوندی ناگسستنی بین مدیریت و روابط عمومی، پیوندی که بعد از سالها اکنون می بینیم که روابط عمومی را یکی از وظایف مدیریت می دانند، یعنی یک مدیر قبل از اینکه مدیر باشد باید یک متخصص روابط عمومی و یک ارتباط شناس به تمام معنا باشد تا با نفوذ در افکار عمومی آنان را با اهداف و مقاصد خود همراه کرده و با مشارکت و همدلی و همراهی آنها وظایف مدیریتی خود را به انجام برساند. اين اصل مهم را در زندگي تمامي ائمه معصومين تحت عناوين مختلف مي بينيم.  

به هر حال آنچه كه بايد بدان توجه داشت اين است كه روابط عمومي بايد مبتني بر دانش بومي و انديشه‌هاي دين مبين اسلام باشد. نامگذاري سال كه از سوي رهبر معظم انقلاب انجام مي شود راه و مسير بسيار ارزشمند و نمونه خوبي براي تلاش و فعاليت عزيزان روابط عمومي است تا با وظيفه خطيري كه بر عهده دارند اين مهم را در كشور ساري و جاري سازند.

  الحمد الله در اين شهرستان با تشكيل شوراي هماهنگي روابط عمومي ها و برنامه ريزي و آموزش هاي مختلف تلاش هاي خوبي صورت گرفته است، اما به نظر مي رسد نياز به تلاش بيشتر و استمرار آن دارد. برگزاری چهارمين جشنواره روابط عمومی های برتر شهرستان تفت نيز جای بسی خوشوقتی و تقدیر است. فراهم کردن بستری مناسب برای ایجاد فضایی سالم که در آن روابط عمومی های شهرستان بتوانند آثار و عملکرد یک ساله خود را در معرض قضاوت قرار دهند جدای از رتبه بندی ها و امتیازهای کسب شده، بیانگر میزان رشد و شکوفایی نهاد روابط عمومی در اين شهرستان است.

  اينجانب ضمن تشكر از مسئولين و برگزار كنندگان اين جشنواره، از مديران ادارات،نهادها و دستگاه هاي شهرستان مي خواهم كه به اين موضوع مهم توجه ويژه اي داشته و اطلاع رساني از خدمات نظام مقدس جمهوري اسلامي و دولت و برنامه هاي روابط عمومي كه همه آنها در نهايت منتج به نفع مردم و سازمان هاي آنها خواهد شد راحتما در راس برنامه هاي خود قرار دهند. موفق و مويد باشيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا