اولين گردهمايي صنعت گران و توليدكنندگان خوشه صنعتی محصولات کنجدی استان يزد با حضور فرماندار شهرستان تفت، رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان،مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي استان و برخي از مسئولان استان در شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در اين گردهمايي گفت: استان یزد رتبه اول را در تولید انواع محصولات کنجدی از قبیل ارده، حلوا ارده، شیرینی‌های کنجدی و روغن کنجد دارد و برخی از این محصولات به طور انحصاری در استان یزد به ویژه در شهرستان‌های اردکان و یزد تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: تولید این محصولات علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این منطقه، جزو صنایع با سابقه و سنتی استان محسوب می‌شود.

سيد مسعودعظیمی، سیاست این شرکت برای توسعه صنایع کوچک در قالب برنامه‌های متنوع نظیر توسعه خوشه‌ها و شبکه‌های صنعتی و زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

عامل توسعه خوشه صنعتی محصولات کنجدی استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه روزانه به طور متوسط بین 300 تا 400 تن کنجد در استان یزد مصرف می‌شود، بر پتانسیل بالای رشد و توسعه این صنعت تاکید کرد.

خوشه صنعتی به واحدهای کسب و کار متمرکز در یک منطقه جغرافیایی که با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر، محصولات و یا خدمات مشترکی را تولید و ارائه کرده و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترکی نیز برخوردارند، اطلاق می‌شود.

خوشه‌ها به طور معمول تعداد زیادی واحدهای اقتصادی خرد، کوچک و متوسط را در بر می‌گیرند که از نظر جغرافیایی این واحدها می‌توانند در سطح تعدادی روستا، یک شهرستان و یا یک شهر و حومه‌اش پراکنده باشند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا