صبح امروز اولین جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منكر شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر استان در اين جلسه كه با حضور امام جمعه،فرماندار تفت واعضای این ستاد در دفتر امام جمعه تفت برگزار شد با بیان اینكه امسال شهرستان تفت بعنوان شهرستان انتخابی ستاد امربه معروف و نهی ازمنكر در نظر گرفته شده افزود:ركن اصلی احیاء این فریضه آموزش و توجیه همگانی و فرهنگ سازی است.

وی افزود:بسیاری از مردم هنوز این فریضه را با اصولی كه دارد نمی شناسند و ما باید با آموزش،مردم را از این حالت بی تفاوتی نسبت به یكدیگر خارج كرده و محورتوجیه و فرهنگ سازی را گسترش دهیم.

وی به محوریتهای این ستاد اشاره كرد و گفت:این ستاد با مسئولیت امام جمعه،جانشینی فرماندارو 4 معاونت فرهنگی،سازمانهای اجرایی،ادارات و كارخانجات و از همه مهمتر معاونت تشكلهای مردمی اجرا می شود كه این نهاد می تواند در سطح گسترده تر و نتایج بهتر فعالیت نماید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اعلام حمایت همه جانبه از این ستاد در شهرستانها از اعضای این ستاد در تفت خواست تا با تشكیل این معاونتها و همكاری و همدلی یكدیگر بتوانند این فریضه را به طور جامع و كامل در شهرستان جا بیندازند و به طور جد پی گیر این امر مهم باشند.

امام جمعه تفت نیز ضمن تشكر از انتخاب این شهرستان جهت ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منكر افزود:برای تسریع در اجرای این امر انتخاب معاونتها انجام شده و بدنبال ایجاد شعبه های فرعی در بخش نیر،گاریزات و دهشیر هستیم تا در مناطق روستایی نیز بتوانیم این امر مهم را پی گیری نماییم.

حجت الاسلام مدیح همچنین با توجه به پراكندگی و ییلاقی بودن شهرستان و وسیع بودن كار،خواستار لحاظ كردن این موضوعات در سهم شهرستانها در بودجه های این ستاد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر شهرستان تفت نیز با بیان اینكه این ستاد بیشترین همت خود را بر روی آموزش قرار خواهد داد شیوه های گفتاری را نیز در اجرای امر به معروف و نهی از منكر بسیار موثر دانست و گفت:باید شیوه های گفتاری درجامعه زیبا باشد تا تاثیرات واقعی خود را داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی از جدی ترین عنصرهایی كه در همه ابعاد مورد نیاز جامعه است را امر به معروف و نهی از منكر دانست و افزود:اگر جامعه ای می خواهد زیبا باشد باید با این عنصر مهم ارتباط داشته و یك حركت جدی و مستمری را در خصوص این فرایض الهی داشته باشد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا