یزدفردا :در جلسه ای با حضور نماینده مردم اردکان،فرماندار ،برخی از روسای بانکها و ادارات مالیات و تامین اجتماعی و مدیرعامل و هیات مدیره شرکت پوشش گستر،مشکلات این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پوشش گستر در ابتدای این جلسه که در دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد با اشاره به مشکلات عدیده این شرکت و بدهی چند میلیاردی آن، کمبود سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات این واحد برشمرد که به گفته وی با بدهی و معوقات های فعلی،بانکها در این شرایط حاضر به ارائه تسهیلات درخواستی شرکت نیستند.

"آقایاری" با بیان اینکه تاکنون و پیرو جلسات قبلی، سفارش تولید این واحد افزایش و برخی از مطالبات از شرکتهای خودروساز وصول شده،در عین حال طلب این واحد از خودروسازان را حدود 400 میلیون تومان برشمرد.

نماینده مردم اردکان با انتقاد از سوء مدیریت انجام شده در سالهای گذشته که این واحد اقتصادی با 400 فرصت شغلی و عمدتا از زنان سرپرست خانوار را به این وضعیت مبتلا کرده است، از مسئولان استان و شهرستان خواست تا متعهدانه تر با این موضوع برخورد و نسبت به تامین نقدینگی این شرکت اهتمام لازم را داشته باشند تا هم نسبت به پرداخت حقوق شاغلین که بالغ بر ده ماه است حقوق معوقه دارند اقدام شود و هم به مرور ، بدهی های گذشته تسویه گردد.

وی در عین حال از هیات مدیره خواست تا برآورد صحیح و دقیقی از وضعیت شرکت داشته باشند تا نسبت به فعالیت آن با لحاظ حق و حقوق کارگران و منافع سرمایه گزاران ، تصمیم لازم اتخاذ نمایند.

"تابش" آمادگی کامل خود را برای پیگیری مشکلات این واحد تولیدی اعلام نمود.

"کمالی"فرماندار اردکان نیز در این جلسه، ایجاد اشتغال در شرایط فعلی را کار بسیار سختی دانست و با بیان اینکه این واحد تولیدی با ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار به نوعی نقش نهادهای حمایتی را نیز ایفا می نماید، برحل مشکلات آن تاکید نمود.

در این جلسه با توجه به مشکلات عدیده این واحد، پیشنهادات مختلف مطرح و بحث و بررسی صورت گرفت و در نهایت مقرر شد گردش مالی و وضعیت دقیق معوقات این واحد تولیدی به بانکها مشخص تا در دیدار نماینده مردم اردکان با مدیران عامل بانکهای مربوطه،نسبت به بخشش بدهی های معوقه و در صورت امکان دریافت تسهیلات اقدام گردد و برای پرداخت بدهی های گذشته نیز ، بانک ها دوره تنفس یکساله قائل شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا