بر اساس اعلام دبیرخانه کنگره بزرگداشت آیة الله بارجینی، مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد ارتحال آیة الله حاج شیخ علی بارجینی (ره) صاحب کتاب الزام النّاصب فی اثبات الحجة الغائب در روز چمعه ۱۶ شعبان المعظّم، برابر با ۱۶ تیرماه در شهرستان میبد برگزار خواهد شد.

 بزرگداشت یکصدمین سالگرد ارتحال آیة الله مقدّس بارجینی (ره) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع بارجین و با سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین قرائتی، و با حضور روحانیون، مسئولان استانی و عموم مردم خداجوی شهرستان میبد و علاقه مندان به مبحث مهدویّت برگزار می شود. براساس اعلان دبیرخانه کنگره، فیلم مستند ساخته شده پیرامون شخصّیت آیة الله بارجینی(ره) نیز در این مراسم به نمایش گذاشته خواهد شد.

آیة الله حائری بارجینی، تحصیلات خود را از کودکی نزد پدر در زادگاه خود شهر میبد آغاز کرد و در ادامه برای تکمیل تحصیلات علوم دینی رهسپار حوزه‏های علمیه کربلا و نجف شد.

از آنجا که او تا پایان عمر، در شهر کربلا سکونت داشت لقب حائری به نام او افزوده شد. مرحوم آیت الله بارجینی اهل توسل وتشرف و عالم و نویسنده توانمندی بوده است که آثار ارزشمند زیادی از او بجای مانده است که برخی از این آثار ارزشمند به چاپ رسیده و بسیاری دیگر هنوز به چاپ نرسیده است.

تذکره المجتهدین، فی آداب الصلاه الیل، منظومه فی الفقه، سعاده الادبیه فی الخبارالادبیه، روح السعاده فی تلخیص سعادة البدیه، تواریخ الانبیاء والائمة، بحرالغموم فی مدخل السیدنا امام ابی عبدالله الحسین (ع)، حدائق الجنان، الزام ناصر درباره امام زمان (عج) بخشی از آثارمرحوم آیت الله بارجینی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا