یزدفردا:رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان میبد : در سه ماهه نخست سال جاری 26 دوره مهارت آموزی ویژه برادران و 14 دوره نیز برای خواهران این شهرستان برگزار شده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد جمال دهقانی بیان کرد : آموزش های فنی و حرفه ای در بخش های ثابت شهری ، سیار شهری ، روستا ، پادگان ، صنایع و واگذاری مراکز در رشته های زیر گروه خدمات ، صنعت و کشاورزی ارائه شده است .

وی تعداد شرکت کنندگان در دوره ها را 600 نفر عنوان کرد و افزود : بخش خدمات با شرکت 266 نفر و ارائه 24 هزار و 340 نفر – ساعت آموزش بیشترین استقبال را در بین کارآموزان داشته است .

دهقانی تعهد سه ماهه نخست سال جاری در این مرکز را 57 هزار نفر – ساعت اعلام کرد و گفت : با توجه به این تعهد در سه ماهه نخست امسال بیش از 71 هزار نفر – ساعت آموزش فنی و حرفه ای به کارآموزان ارائه گردیده است .

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میبد رشته های آموزش داده شده در بخش ثابت شهری را لوازم سرد کننده ، لوازم گاز سوز ، plc ، برق خودرو ، اتومکانیک ، سرامیک ، برق صنعتی ، تراشکاری ، کارگر درب و پنجره ساز و شبکه اینترنت و رشته های بخش سیار شهری را آموزش پرورش گیاهان آپارتمانی و پرورش قارچ دکمه ای ذکر کرد .

دهقانی ادامه داد : در بخش آموزش در صنایع در سه ماهه نخست سال جاری رشته های امداد و کمک های اولیه ، اطفاء حریق ، جوشکاری ، لعاب ساز کاشی و پخت کاشی و سرامیک آموزش داده شد .

 وی از برگزاری دوره های ابزار تیزکن ، سرویس و نگه داری خودرو ، آبگرمکن دیواری ، کولر آبی ، طراح مدارات دیجیتال ، کارور شبکه اینترنت و گردشگری و راهنمای موزه در ایام تابستان در قالب طرح اوقات فراغت خبر داد و افزود : تاکنون 122 نفر در این دوره ها ثبت نام کرده اند .

دهقانی در پایان تعهد آموزش رشته های مهارتی برای جوانان در این مرکز آموزش را بیش از 93 هزار نفر – ساعت عنوان کرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا