یزدفردا :امروز وفاق ملی با تمسک به اخلاق و فضیلت های انسانی و اسلامی یک ضرورت است

نماینده مردم اردکان گفت: خطری که امروز بیش از تحریم و تشدید مسائل اقتصادی وجود دارد، خطر دور شدن از فضائل اخلاقی و انسانی است.خطری که از دوستان همراه در عرصه پیروزی انقلاب اسلامی و دلبستگان به نظام اسلامی، به سلیقه و عقیده هر کدام، دشمنانی ساخته که تحمل آنها برای همدیگر دشوارتر از تحمل کفار و منافقین و مشرکین و ملحدین است.

"محمدرضا تابش"در مراسم عبادی-سیاسی نماز جمعه شهر احمدآباد، با تبریک اعياد مبارك ماه شعبان، ماه پیامبر اعظم(ص) و ماه رضوان و رحمت خداوند و گرامیداشت میلاد امامان همام بویژه ولادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) ، قائم برقرارکننده قسط و عدل و داد که منتهای آرزوی همه انسانهاست ، توفیق اقتدا به سیره و سنت و تبعیت و اطاعت از آن بزرگواران که فوز عظیم و رستگاری در دنیا و آخرت پیامد آن است را از خداوند مسئلت نمود.

وی اهالی شهر احمدآباد را مردمی متدین ، مستعد و کاردان توصیف نمود که با تربیت انسانهای آگاه،بصیر، عالم و متعهد همچون حضرات آیات محقق داماد و فکور و سایر شهدای این خطه کویری ، در تاریخ مکتب تشیع و در دوران انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند و از جسم مادی خویش گذشتند و دین خود را ادا نمودند، به امید اینکه معنویت ، اسلام و انقلاب مستقر و پایدار بماند و عدالت و راستی در جامعه حاکم شود.

نماینده مردم اردکان با اشاره به سالگرد سیدالشهداء انقلاب اسلامی ایران ،حضرت آیت ا.. بهشتی و 72 تن از یارانش و تعبیر حضرت امام(ره)  که فرمودند"بهشتی یک ملت بود" ، با طرح این پرسش که چرا حضرت امام (ره) چنین تعبیری را بکار بردند؟ تصریح کرد: شهید بهشتی واجد ویژگیهایی بود که در یک ملت تبلور دارد .وی انسانی فاضل،آگاه،فقیه،آشنا به مسائل و مقتضیات روز و فهیم و بردبار بود و برای حضور مردم در عرصه های مختلف تصمیم گیری ، احترام قائل بود و مردم را در تشخیص نیازها و ارائه راه حل ها صاحب نظر می دانست و برای آراء مردم در اداره امور کشور،نقش موثر و قانع کننده ای قائل بود.

"تابش" سخن شهید بهشتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که گفت: "امروز هم که سرنيزه در اختيار ماست، شعار ما، همان شعار گذشته است، ما همچنان مي‌خواهيم متکي به شما مردم باشيم، نه سرنيزه" را عنوان و ابراز داشت: تبلور اندیشه های مردم گرایانه وی در قانون اساسی که فصلی را به حقوق ملت اختصاص داده است و پی ریزی حکومت مردمسالار را می توان بخوبی از این گفته ها برداشت نمود.فردی که برای استقلال کشور،پاسداری از ارزشهایی که مردم برای آن جانفشانی کرده بودند احترام قائل بود ومی گفت: "ما زیر بار سختی ها، مشکلات و دشواریها قدم خم نمی کنیم، ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند." در مرام و مکتب او اصل بر خدمت به مردم بود و قدرت را برای رفع مشکلات و موانع بر سر راه مردم و دفاع از دین و آئین آنها می دانست و شعار جاودانه اش این بود که " ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت".آزادی از نظر وی نقطه قوت آفرینش انسان، بعنوان گوهر تابناک هستی بود و رعایت آن در چارچوب حدود و قوانین الهی را رمز خوشبختی انسان و جامعه می دانست.انصاف و اعتدال و نقدپذیری و رعایت نظم و اعتقاد به کار تشکیلاتی از ویژگیهای برجسته این شهید والامقام است.

این عضو باسابقه قوه مقننه اظهار داشت: امیدواریم این روزها که مصادف بود با هفته قوه قضائیه ، این قوه مهم و تاثیر گذار که در قانون اساسی " نهادی مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت" تعریف شده و تامین حقوق همه جانبه افراد اعم از زن و مرد و ایجاد امنیت قضائی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون از وظایف بنیادی آن است، بتواند در ایفا و مسئولیت های خطیری که برعهده دارد موفق باشد.

وی با قدردانی از زحمات قضات و همه دست اندرکاران قوه قضائیه و کارکنان آن تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم باید عرض کنم شهروندان ما از عملکرد قوه قضائیه رضایت کاملی ندارند.وجود 13 میلیون پرونده موجود در دستگاه قضائی و آمار افزایشی ورودیها به زندانها و وضعیت نامطلوب زندانها بدلیل کثرت وجود زندانیان خود موید این ادعاست . ریاست محترم قوه قضائیه هم گاهی از وضعیت نابسامان این قوه گلایه مندند.البته این موضوع به طور عمده متاثر از دو امر است.اول ساختار قوه قضائیه که از جنبه های اداری و مالی نیاز به اصلاح دارد و باید تقویت شود و دوم ناهماهنگی بین اجزای نظام اجرایی، تقنینی و قانونگذاری است که مناسب و همسو نیست .

نماینده مردم اردکان افزود: رهبری معظم نسبت به هردو مورد متذکر شده اند و در دیدار اخیر با مسئولان قضائی بر تحقق عدالت اجتماعی ،اتقاق احکام قضائی، کاهش توسل به زندان و حبس زدایی و حفظ آبروی افراد تاکید داشته اند که امیدواریم مورد توجه جدی مسئولان امر قرار گیرد تا رضایتمندی هر چه بیشتر مردم فراهم آید.

"تابش" همچنین در بخش دیگری از سخنانش، سی امین سالروز شهادت شهید والامقام انقلاب اسلامی حضرت ایت ا.. صدوقی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه او استوانه دیانت، تقوا و اخلاص و یاری صدیق برای امام(ره) و پشتوانه ای گرانسنگ برای مردم شریف دارالعباده استان یزد بود به همزمانی آن با  اولین سالروز درگذشت فرزند والامقام، نجیب و شریفش حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه محترم یزد اشاره کرد و او را انسانی متعبد و خداجو دانست که همراهی با پدربزرگوارش و سابقه کار و فعالیت در قوه قضائیه و مقننه و ریاست جمهوری از وی مدیری پرتوان و کارآمد ساخته بود و در ایجاد تعامل بین مسئولان استان و جلب حمایت مسئولان کشور برای رفع مشکلات استان و خدمت به مردم موفق بود. مرحوم صدوقی فردی رقیق القلب بود و عاطفه ای قوی و احساسی لطیف داشت.اهل گذشت و مدارا بود ، با مخالفان خویش هیچگاه از مسیر ستیز برنیامد و از خداوند برای آنها توفیق هدایت می خواست.در پیگیری مسائل اساسی استان از جمله انتقال آب عزم و اراده ای استوار داشت ونسبت به تولید و کارآفرنی و اشتغال مردم استان حساس بود و نظرات صائبی داشت.حرف و نظر رهبری را فصل الخطاب می دانست و حرکت بر مدار اعتدال و عقلانیت را وجهه همت خویش قرار داده بود.

وی تصریح کرد: مجموعه این ویژگیهای از او شخصیتی ساخته بود که مسئولان برای فکر و دغدغه هایش اهمیت قائل بودند و به ان ترتیب اثر می دادند.

منتخب مردم اردکان در دوره های ششم،هفتم،هشتم و نهم به اهتمام مجلس بر رفع تنگناها و مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: علیرغم آنکه مجلس طی یکماه گذشته دوران شکل گیری خود را طی می کرد، اما از هر فرصتی برای بررسی مشکلات اساسی مردم و همفکری و تعامل با مسئولان اجرایی جهت رفع آنها استفاده نمود.جلسه با مسئولان اقتصادی و متولیان امر تولید در کشور ، انعکاس خواسته ها و مشکلات آحاد مردم اعم از گرانی های لجام گسیخته،مشکلات معیشتی،مشکلاتی که بر سر راه تولید در عرصه های کشاورزی و صنعتی قرار گرفته  از جمله این موارد بود.

وی تاکید کرد:نباید چشم را بر روی مشکلات مردم بست، بلکه باید برای رفع آنها چاره جویی کرد چرا که همه ما در پیشگاه خداوند و در مقابل مردم مسئولیم .

"تابش" با انتقاد از افرادی که به دنبال فرافکنی و شانه خالی کردن از مسئولیت خویش هستند گفت: کشور ما با این منابع نفتی و گازی، موقعیت سوق الجیشی، شرایط اقلیمی متنوع، مردم مستعد و همراه ، چرا به این وضع دچار است؟

وی گفت: برخی از مسائل و مشکلات بر پافشاری به حق ملت از آرمانهای انقلاب اسلامی بر می گردد که در تضاد با منافع بدخواهان این ملت و مستکبران عالم است که هزینه آنرا ملت با ایستادگی روی اصول و ارزشها تحمل می کنند اگر چه در این بخش هم می توان مدبرانه عمل کرد اما بخش دیگر مربوط به سوء تدبیرهای مسئولان در مقام ایفاء وظیفه است که قابل گذشت نیست و رویه ها باید اصلاح شود.

نماینده اصلاح طلب مجلس نهم تاکید کرد: ولایتمداری،دینداری، وطن پرستی و انسان دوستی اقتضا می کند همه برای رفع مشکلات و کاستی های مردم کمر همت ببندند.

" تابش" ادامه داد: خطری که امروز بیش از تحریم و تشدید مسائل اقتصادی وجود دارد، خطر دور شدن از فضائل اخلاقی و انسانی است.خطری که از دوستان همراه در عرصه پیروزی انقلاب اسلامی و دلبستگان به نظام اسلامی، به سلیقه و عقیده هر کدام، دشمنانی ساخته که تحمل آنها برای همدیگر دشوارتر از تحمل کفار و منافقین و مشرکین و ملحدین است.این عارضه ای جدی است که باید به سرعت رفع شود.

وی تاکید کرد: امروز وفاق ملی با تمسک به اخلاق و فضیلت های انسانی و اسلامی یک ضرورت است.تشدید نارضایتی مردم و فشار بر انها عواقب خوبی ندارد.ما وارث خون شهیدان،همت آزادمردان و زنان و از خودگذشتگی و ایثار مردمانی هستیم که با هزار امید و آرزو این انقلاب را پی افکندند و از بذل جان و مال خود برای پیروزی آن فروگذار نکردند.

نماینده مردم اردکان همچنین با بیان مختصری از اقدامات انجام گرفته و برنامه های اتی در شهر احمدآباد از جمله اختصاص اعتبار و امکانات به شهرداری احمدآباد،اجرای برخی پروژه های راهسازی و عمرانی،بهبود شبکه آب شرب و بهداشت ، وضعیت اعتبارات کشاورزی اخذ شده و تسهیلات این بخش،مسیر گردشگری بافت قدیم،وضعیت نانواییها و مراکز اموزشی، از مسئولان استان و شهرستان خواست که به رفع مشکلات مردم احمدآباد توجه کافی داشته باشند و اعلام امادگی کرد که همچنان کمک کار مردم و مسئولان این شهر در رفع مشکلاتشان باشد.

"محمدرضا تابش" سخنان خود را با تجدید عهد خدمتگزاری با مردم و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به پایان برد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا