یزدفردا" نماینده مردم اردکان و نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق بودجه سال91 در دیدار مدیر شعب بانک کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه در بودجه سالجاری، پیش بینی خوبی برای استفاده بخش های مختلف از تسهیلات صندوق توسعه ملی صورت گرفته است،استفاده بخش کشاورزی از 10 درصد منابع این صندوق را در این راستا برشمرد و  سمت دهی این تسهیلات برای افزایش تولید و کاهش مشکلات کشاورزان زحمتکش را ضروری برشمرد.

 "محمدرضا تابش" با بیان اینکه بدلیل خرده مالکی بخش کشاورزی در شهرستان اردکان و سختی شرایط آب، هوا و خاک، هزینه های تولید افزایش یافته و کشاورزان این منطقه انصافا با سخت کوشی و قناعت،چراغ تولید را روشن نگه داشته اند،خواستار ارائه راحت تر این تسهیلات به این قشر پرتلاش  و حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی و تعاونی فعال بخش کشاورزی اردکان شد.

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس با مدنظر قراردادن شرایط تحریمی کشورهای غربی و مشکلاتی که برای سیستم بانکی کشور بوجود آمده است ،استفاده از ظرفیت این بانک عامل با توجه به شرایط آن را برای هر چه ناکارآمدکرد این تحریمها و کمک به بخش تولید کشور مهم توصیف نمود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان یزد نیز در این دیدار با تشریح وضعیت خدمات دهی این بانک در سطح استان یزد گفت:در سال گذشته 54 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 4هزارمیلیارد تومان توسط این بانک پرداخت شده است در حالیکه کل سیستم بانکی استان توانسته 40 هزار تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دهد.

"بهبهانی" افزود: همچنین درخصوص بیمه محصولات کشاورزی نیز 34 میلیارد تومان از کشاورزان بابت حق بیمه دریافت و در مجموع 180 میلیارد تومان خسارت پرداخت گردیده است.

وی با بیان اینکه این بانک آماده پرداخت سرمایه در گردش به کشاورزان استان است تصریح کرد: این امادگی وجود دارد تا تسهیلات ارزی واحدهای صنعتی نیز ارائه گردد.

 همچنین با توجه به حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در دفتر نماینده مردم اردکان برای دیدار و تشکیل جلسه با "تابش"،در ابتدای جلسه نیز مسئولان شهرستان نقطه نظرات خود را پیرامون میزان و نحوه پرداخت تسهیلات توسط بانک کشاورزی استان ارائه دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا