یزدفردا :به مناسبت نیمه شعبان ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه یکی از طلاب بافقی مقیم شهر مقدس قم خلعت سربازی آن حضرت را بر تن کرد و ملبس به لباس مقدس روحانیت گردید.
حجه الاسلام علی طالبی پور که دانش آموخته مرکز آموزش تخصصی تبلیغ در شهر مقدس قم است صبح روز شنبه مورخ 1391/4/17 در دفتر حضرت آیت الله مدرسی یزدی (دام ظله ) و به دست مبارک این بزرگوار معمم شد و ردای سربازی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه را بر تن کرد.
در این مراسم صمیمی که برخی از طلاب بافقی نیز حضور داشتند حضرت آیت الله مدرسی (دام ظله) به دو ویژگی مهمی که یک طلبه باید دارا باشد اشاره کرده و فرمودند صداقت در گفتار و ادای امانت دو ویژگی مهمی است که یک طلبه بیش از دیگران باید پایبند به آنها باشد به گونه ای که هر کس بخواهد کلامی را بشنود که یقین به صداقت آن داشته باشد او را به سوی طلاب سوق دهند.
حضرت آیت الله مدرسی (دام ظله) ادای امانت را فقط در مال و ثروت خلاصه نکرده و اموری چون، انجام واجبات، ترک محرمات،داشتن اخلاق اسلامی، احترام به والدین و خصوصا مادر و دقت در برگزاری نماز اول وقت را نیز مصداق ادای امانت معرفی کردند.
ایشان با اشاره به حدیث " كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ‏؛ لِيَرَوْا مِنْكُمُ الْوَرَعَ وَ الِاجْتِهَادَ وَ الصَّلَاةَ وَ الْخَيْر" ( با غير زبان خويش (با اعمال خود)مردم را دعوت كنيد، مردم بايد ورع و كوشش و نماز و خير شما را ببينند، اينها خود دعوت‏كننده است.
 فرمودندیک طلبه باید در مراعات کردن امور دینی پیش قدم و در دیانت خود مقید و متعهد باشد و با اعمال و رفتار دینی خود مردم را هدایت و ارشاد کند چرا که اینها تکالیفی است که خداوند بر دوش ما نهاده و همه اینها امانت خداوند محسوب می شود و یک طلبه می بایست در ادای دقیق آن تلاش کرده  و مصداق کامل امانت دار بودن قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه عرب ها واژه "مومن" را برای یک طلبه به کار برده و او را با نام مومن صدا می زنند فرمودند من در سن 10 سالگی معمم شدم و آن زمان که در نجف بودم عربها مرا "مومن صغیر" می گفتند.
ایشان در خاتمه  از  حجه الاسلام طالبی پور خواستند در حفظ شئون طلبگی بکوشد و خود را مصداق واقعی یک مومن بگرداند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا