در مراسمی با حضور نماینده مردم اردکان هواپیمای بدون سرنشین ساخته شده توسط یکی از جوانان مبتکر این شهرستان رونمایی و به پرواز درآمد.

نماینده مردم اردکان در این مراسم که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و اعضای شورای اجرایی هلال احمر اردکان نیز حضور داشتند با تاکید بر ایجاد بستر لازم برای شناسایی ،جذب و حمایت از ایده های نوین و کاربردی،بها دادن به خلاقیت و نوآوری را برای پیشبرد امر توسعه بسیار مهم دانست.

محمدرضا تابش همچنین خواستار حمایت مسئولان و افکار عمومی از چنین حرکتهایی در سطح کشور شد و ابراز امیدواری کرد این هواپیمای بدون سرنشین با حمایت مسئولان خصوصا هلال احمر بتواند در مباحث امداد و نجات بصورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

این هواپیمای بدون سرنشین که توسط "مصطفی مذکوری اردکانی" یکی از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان ساخته شده است می تواند در عملیات امداد و نجات و ارزیابی حوادث مورد استفاده قرار گیرد و تا ارتفاع 600 متر و به طول 4کیلومتر پرواز نماید.

این پروژه با حمایت و تامین اعتبار توسط نماینده مردم اردکان به مرحله اجرا درآمده و بالغ بر 10 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

همچنین در این مراسم از دو تن از امدادگران جوان هلال احمر اردکان که موفق به فتح قله آرارات در کشور ترکیه شده بودند تجلیل به عمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا