یزدفردا:نماینده مردم اردکان گفت: اصل توانمندسازی پایدار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) جهت رسیدن به خودکفایی،باید سرلوحه اقدامات این نهاد باشد.

"محمدرضا تابش" در دیدار مدیرکل جدید کمیته امداد امام(ره) استان یزد، با بیان این مطلب ، رسیدگی به محرومان و دستگیری از آنها را از سنتها و ارزشهای اسلامی دانست که در کمیته امداد حضرت امام(ره) تجلی یافته و لازم است این نهاد با بهره گیری از تخصص و علم و بکارگیری روشهای صحیح مدیریتی، نقش حمایتی خود را بخوبی ایفا نماید.

نماینده مردم اردکان همچنین با اشاره به  اصل 29 قانون اساسی کشور که برخورداری از تامین اجتماعی را حقی همگانی می داند و دولت را مکلّف می دارد از محل درآمدهای عمومی و مشارکت مردم‌، خدمات و حمایتهای مالی لازم را از بازنشستگان،بیکاران، بی سرپرستان و غیره را معمول دارند گفت:برای دستیابی به حق تامین اجتماعی ، قانون نظام جامع تامین اجتماعی که هدف ان استقرار نظام فراگیر تامین اجتماعی بود به تصویب رسید و وزارت رفاه تشکیل شد.متاسفانه بدلیل فقدان اندیشه تئوریک و بدون مطالعه علمی ، این وزارتخانه که مسئولیت مهمی را عهده دار بود حذف و وظایف آن به وزارتخانه دیگری که خود حاصل ادغام دو وزارتخانه کار و تعاون بود سپرده شد.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: صندوقهای بازنشستگی بدلیل تصمیم گیریهای غیرعلمی و غیرکارشناسی و سوء مدیریت منابع و مصارف در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند ،حدود 35 درصد جمعیت کشور تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و سالانه جمعیت زیادی بدلیل مشکلات اقتصادی و هزینه های کمرشکن درمان به جمعیت زیر فقر کشور اضافه می شوند.

"تابش" تاکید کرد: با این وجود نقش حمایتی کمیته امداد از اقشار آسیب پذیر پررنگ تر می شود که ان شاا. . این نهاد به وظایف خطیرخود بخوبی عمل نماید.

نماینده مردم اردکان همچنین برخی مسائل و مشکلات مددجویان اردکانی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به طرح راه اندازی یک واحد تولیدی برای این مددجویان،تعلل در انجام این امر را غیرقابل قبول دانست و از مدیرکل جدید کمیته امداد امام(ره) استان خواست تا این مورد را با جدیت دنبال کند.

در ادامه "اکبری" مدیرکل جدید کمیته امداد امام(ره) استان نیز گزارشی از عملکرد این نهاد در استان و برنامه های آتی آن را ارائه نمود و از حمایتهای همه جانبه نماینده اردکان از این نهاد در سطح ملی ، استان و شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا