در جلسه ویژه ای که برای بررسی و حل مشکلات مربوط به شرکت های مینی بوسرانی داخل شهری برگزار شد تصمیمات قاطعانه ای برای برخورد با شرکت های متخلف اتخاذ شد

یزدفردا :در جلسه ویژه ای که برای بررسی و حل مشکلات مربوط به شرکت های مینی بوسرانی داخل شهری برگزار شد تصمیمات قاطعانه ای برای برخورد با شرکت های متخلف اتخاذ شد.

این جلسه روز سوم مرداد ماه سال جاری و با حضور شهردار میبد، رئیس شورای اسلامی شهر میبد، معاون فرماندار، مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری میبد، نماینده نیروی انتظامی و اماکن و نماینده رانندگان مینی بوسران تشکیل شد.

در ابتدای جلسه مدیرعامل سازمان حمل و نقل به مشکلات تک مؤسسه ای بودن از جمله انحصاری شدن، سفارشی شدن و افزایش قیمت و گاهاً کیفیت پایین خدمات رسانی اشاره و تأسیس دو شرکت جدید مینی بوسرانی داخل شهری را اتفاق خوبی ارزیابی کرد. وی افزود در پی تأسیس شرکت های جدید شاهد بروز مشکلاتی بودیم و با دعوت از مدیران عامل هر سه شرکت فعال مینی بوسرانی و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و نماینده رانندگان و نماینده نیروی انتظامی صورت جلسه ای تنظیم شد و مصوبه ای که در آن شرایط جدید و قیمت های مصوب سال جاری لحاظ شده بود مورد توافق همه اعضا قرا گرفت و به امضای همگی رسید اما متأسفانه پس از آن شاهد رفتار غیر قانونی شرکت های مذکور بر خلاف مصوبه بودیم. وی خاطرنشان کرد در صورت عدم توجه شرکتهای مینی بوسرانی به تذکرات سازمان با آنها برخورد خواهد شد.

دیگر اعضای جلسه حمل و نقل نیز به ضرورت رعایت توافق نامه جلسه قبلی شورا و رعایت نرخ های مصوب تأکید کردند و طی صورتجلسه ای شرکت های مینی بوسرانی را ملزم به ارسال یک برگ از قرارداد فی مابین خود با کارخانجات و اداره هایی که به آنها سرویس می دهند و همچنین ارسال یک نسخه از قرارداد بین شرکت و راننده را به صورت کاملا شفاف و با درج قیمت به سازمان حمل و نقل جهت بررسی بیشتر ارسال کنند. در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا مغایرت با نرخ مصوب و برخلاف دستورالعمل های ابلاغی شورای حمل و نقل در تاریخ 16/4/1391 سازمان حمل و نقل می تواند نسبت به ابطال پروانه شرکت و کارت تردد رانندگان اقدام کند و در این زمینه نیروی انتظامی از تردد مینی بوس های متخلف جلوگیری به عمل آورد و در این صورت پرونده آنها به کمیته انضباطی سازمان ارجاع داده می شود.

همچنین مقرر شد از این به بعد قراردادهایی که بین شرکت های مینی بوسرانی و کارخانجات و اداره ها منعقد می شود با امضا و مهر سازمان حمل و نقل مورد تأیید قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد "شهردار میبد ضمن ضروری دانستن اجرای مصوبه پیشین شورای حمل و نقل، وجود رقابت بین شرکتها و نهاد ها را لازم و مهم عنوان کرد تا به موجب آن به توسعه و پیشرفت کشور در فضای سالم رقابتی کمک شود و در عین حال خواست تا راهکارهایی برای نظارت بیشتر بر مؤسسات مورد توجه قرار بگیرد تا علاوه بر بهبود وضعیت حمل و نقل خصوصی شهری، حقوق رانندگان ضایع نشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا