یزدفردا: ممتازین كنكور سراسری دبیرستان نمونه اردكان رمز موفقیت خود را توكل بر خدا، تلاش و حمایت های والدین و مدیران و مربیان خود دانستند.

امید خلیلی' 17 ساله كه توانسته است در رشته علوم تجربی رتبه 28 را در كنكور سراسری كسب نماید رمز موفقیتش را توكل به خدا و حمایت پدر و مادرش عنوان كرد و افزود: برنامه ریزی در كارها خیلی در رسیدن من به هدف موثر بوده است.

خلیلی گفت: برای موفقیت باید واقعاً وقت را غنیمت شمرد ، یك دانش آموز به محض اینكه از جلسه كنكور بیرون می‌آید اگر واقعاً كنكور وسیله ای برای رسیدن به هدفش بوده باشد حسرت لحظه لحظه وقتهایی كه از دست داده است را می‌خورد، خصوصا اگر نتیجه مورد علاقه هم كسب نشود، خود من لحظاتی را از دست داده‌ام كه شاید هنوز هم حسرت آن لحظات با من باشد.

وی گفت: وقت را غنیمت بشمارند و فكر این را بكنند كه سختی و مرارتی كه باید تحمل بكنند ،همین یك سال است.

'محمد ابراهیم كلانتزاده ' 18 ساله از دبیرستان آیت الله خامنه ای كه پدر و مادرش ، هر دو دبیر می باشند توانسته است در رشته تجربی رتبه 67 كنكور سراسری را كسب نماید .

محمد ابراهیم مشوقان اصلی را مدیران ، پدر و مادر خود دانست و افزود: در طول روز 10 ساعت به مطالعه می پرداختم .

وی گفت: همیشه می گویند انگیزه برای یك بودن باید باشد تا صد بیاورید، برای من بیشتر رشته دانشگاهی مهم بود و چیزی كه به آن اهمیت می‌دادم، درس خواندن و مطالعه كردن بود ، من واقعاً انگیزه داشتم و این انگیزه داشتن باعث شد تا ناامید نشوم و همیشه امیدوار بودم و فكر می‌كردم به چیزی كه می‌خواهم می‌رسم، بنابراین بیشتر رشته دانشگاهی مهم بود تا رتبه.

'مجید برزگر '17 ساله نیز توانسته رتبه 93 در كنكور سال 91 را كسب نماید و مشوقان خودرا نیز خانواده خود عنوان كرد و از زحمات پدر و مادر خود تشكر كرده و رمز موفقیت خود را دعای خیر پدر و مادر ، توكل به خدا كمك دبیران و پشتكار خود دانست.

برزگر در ادامه گفت: حالا متوجه شدم قبولی در هر كاری فقط با توكل به خدا و پشتكار فرد امكان‌پذیر است، كسب رتبه برتر كنكور به شرایط و امكانات خاصی نیاز ندارد، بلكه پشتكار و تلاش فرد را می‌طلبد.

نظر این سه دانش آموز موفق این بود كه مطالعات زمانی مفید است كه با دقت و آرام باشد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا