یزدفردا:آيت الله اعرافي در جمع مديران موسسات خيريه شهرستان ميبد ، استان يزد و شهرستان ميبد را به لحاظ توليد ، سرانه قدرت سرمايه گذاري از نقاط موفق كشور برشمرد و افزود : در شهري كه از توان اقتصادي مناسب و روحيه خيري برخوردار است فقر و محروميت معنايي ندارد .

به گزارش یزدفردا به نقل از میبد آدینه ، آيت الله اعرافي امام جمعه ميبد درنشستی با دكتر رحيمي نسب مديركل سازمان بهزيستي استان و مديران موسسات خيريه شهرستان ميبد ، از خدمات ارزنده نهادهاي حمايتي و موسسات خيريه درسطح جامعه قدرداني كرد .

امام جمعه ميبد همچنين از سرمايه گذاري هاي اخير دولت درحوزه مسكن و بخش هاي حمايتي در كشور قدرداني كرد و افزود : درسال هاي اخير مجموعه مجلس و دولت عنايت خاصي در اين حوزه داشته است.

وي فقر و محروميت و فاصله طبقاتي را دو پديده زشت در پيشاني جامعه بشري دانست و افزود : امروز در جهان هر دو مسله ننگي بر دامن جامعه بشري و مستكبران عالم است.

وي مبناي تمدن غرب در 200 سال گذشته را بر مبناي ظلم و ستم دانست و افزود : امروز بيش از70 درصد سرمايه و ذخائر جهان زيرپاي مستضعفان عالم است در حالي كه 80  درصد بهره مندي در غرب است.

آيت الله اعرافي با اشاره به نگاه اجتماعي و الهي اسلام ، راز سعادت و ترقي روحي را تعاون اجتماعي و دلسوزي با ديگران بيان كرد و افزود : اگر جامعه در صدد زدودن فقر و كاهش فاصله طبقاتي نباشد هيچ ارزشي ندارد .

امام جمعه ميبد گفت : در اسلام عبادت جداي از سياست و جامعه و فرهنگ و ارزشهاي اجتماعي نيست و مساجد همانطور كه پايگاه كرنش و عبادت در پيشگاه خداوند است پايگاه هاي فقر زدايي و محروميت زدايي است .

آيت الله اعرافي در بخش ديگر از بيانات خود استان يزد و شهرستان ميبد را به لحاظ توليد ، سرانه قدرت سرمايه گذاري از نقاط موفق كشور برشمرد و افزود : در شهري كه از توان اقتصادي مناسب و روحيه خيري برخوردار است فقر و محروميت معنايي ندارد .

آيت الله اعرافي تحقق ايجاد بنيه علمي در موسسات خيريه ، تخصيص درصدي از سرمايه هاي بانكي به مسائل خيري ، اختصاص بخشي از درآمد كارخانجات به فعاليت هاي خيري ، برنامه ريزي در مسائل ازدواج ،اشتغال و مسكن جوانان ، ثبت موسسات خيريه درمحلات و افزايش فعاليت هاي موسسات خيريه و سرمايه گذاري شرعي و قانوني موسسات براي جذب كمك هاي بيشتر را موجب كاهش مشكلات و آسيب هاي اجتماعي درجامعه دانست .

دكتر رحيمي نسب مديركل سازمان بهزيستي استان هم در اين نشست با تشريح وظايف اين سازمان پيشگيري ،توانمندسازي و نظارت بر موسسات خيريه را سه شاخص مهم فعاليت هاي بهزيستي برشمرد و افزود : دربحث پيشگيري ، مركز تحقيقات ژنتيك ميبد يكي از 5 قطب بنيان ژنتيك در كشور محسوب مي شود كه درحوزه كاهش معلوليت ها نقش مهمي را ايفا خواهد نمود.

دكتر رحيمي نسب دربحش توانمندسازي هم ايجاد اشتغال ، آموزش مهارت هاي فني و بازتواني خانواده ها را از رويكردهاي بهزيستي درخروج افراد تحت پوشش بيان كرد و افزود : سالي 10 درصد از افراد تحت پوشش اين اداره بازتوان و از زير پوشش اين اداره خارج مي شوند كه سال گذشته 17 درصد از خانواده ها در استان يزد و 20 درصد در شهرستان ميبد بازتوان و از تحت پوشش بهزيستي خارج شده اند .

وي درخصوص فعاليت هاي موسسات خيريه و غير دولتي هم گفت : در حال حاضر700 موسسه و مركز خيريه در استان از بهزيستي مجوز دريافت كرده اند و سازمان بهزيستي هدايت ، حمايت و نظارت آنها را برعهده دارد .

دكتر رحيمي نسب حركت خيرين و موسسات خيري به سمت فعاليت هاي پيشگيرانه را مهم دانست و افزود : بايد تلاش كنيم خيريان را به سمت سطح يك و پيشگيري هدايت كنيم .

وي آشنايي موسسات خيريه و مراكز با فعاليت ها و عملكرد همديگر را سازنده دانست .

وي از راه اندازي اولين كانون همياري موسسات خيريه در شهرستان ميبد در آينده نزديك خبر داد و افزود : اين كانون از بين روساي هيئت مديره موسسات انجام مي گيرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا