یزدفردا:آيت الله اعرافي امام جمعه ميبد در ديدار مديران حوزه علميه ميبد و مبلغان ديني بيمارستان و مراكز بهداشتي شهرستان ميبد ضمن تبريك ميلاد ثبت اكبر پيامبر بزرگ اسلام حضرت امام حسن مجتبي (ع) از نگاه فرهنگي و خدمات دانشگاه علوم پزشكي استان و ريئس و دست اندركاران بيمارستان ميبد نسبت به مسائل ديني و احكام شرعي در بيمارستان قدرداني كرد .

به گزارش یزدفردا به نقل از میبد آدینه ، امام جمعه ميبد در ادامه با اشاره به ظرفيت معارف اخلاقي و اعتقادي و عرفاني اسلام در معالجه امراض روحي و رواني بيماران گفت : كاربرد انديشه هاي ديني و معارف اعتقادي ، اخلاقي و انساني اسلام ، در معالجه آسيب هاي روحي و روانشناختي مريض ها قلمرو وسيعي است كه متاسفانه حوزه هاي علميه درفعاليت اين قلمرو ها غافلند و بايد در اين زمينه بيشتر كار كنند .

وي خاطرنشان كرد  : با توجه دادن مريض به خدا ، معاد ، برانگيختن حس عبادت در او و پر كردن اوقات فراغت مريض با اخلاق روحي و معنوي و دادن اطلاعات از علما و اهل معرفت مي توان حاشيه هاي مريضي را در بيماران كم كرد و مريض را از آسيب ها جدا كرد .

امام جمعه ميبد تصريح كرد : بايد از دوره بستري شدن مريض براي تصحيح كليت نظام زندگي اش درعرصه هاي اعتقادي ، اخلاقي ، فقهي و زندگي اجتماعي و فرهنگي استفاده كرد.

امام جمعه ميبد در ابتداي اين جلسه هم با استناد به نگاه  شهيد صدر نسبت به دوره امامت امام حسن (ع) و امام حسين (ع) و اينكه چرا امام حسن (ع) قيام نكرد و امام حسين (ع) قيام كرد گفت : وظيفه داريم تاريخ اين دو امام بزرگ را تحليل كنيم .

آيت الله اعرافي گفت : ائمه متصل به منبع علم الهي و داراي عصمت اند اگر تفاوتي در نقش اجتماعي ، سياسي و فرهنگي ائمه مشهود است برتفاوت مخاطبان آنها برمي گردد.

وي افزود : تفاوت رهبران سياسي و نقش آفرينان جامعه به دو عامل تفاوت شخصيت و محيط و جامعه و مخاطبان آنها بستگي دارد .

امام جمعه ميبد تصريح كرد : در مورد ائمه هدي سلام الله عليها عامل اول نقشي ندارد و بر اين اعتقاديم كه از زمان پيامبر اسلام تا امام زمان گويا يك شخص زندگي كرده است چرا كه علمشان الهي است و انديشه هاي آنها از يك منبع آسماني نشات مي گيرد . پس تفاوت نقش ائمه را بايد در عامل دوم يعني تفاوت دوره ها و عصرها جستجو كرد .

وي گفت :يكي از تفاوت دوره امام حسن مجتبي (ع) و امام حسين (ع) اين بود كه زمان امام حسن (ع) بصيرت و آگاهي درجامعه كوفه و در ميان مسلمانان و پيروان اسلام و اهل بيت افت پيدا كرده بود و در زمان امام حسين (ع) عزم و اراده تمام شده بود و فقدان هوشمندي و بصيرت در درون جامعه و پيچيدگي دشمن از بيرون باعث شد كه قيام امام حسن(ع) متوقف شود .

امام جمعه ميبد افزود: در زمان امام حسين (ع) از يك سو مردم عزم و اراده و تصميم گيري صحيح و مقاومت لازم را نداشتند و از سوي ديگر دشمن بيروني هم از دشمن پيچيده به دشمن آشكار تبديل شده بود كه موجب شد امام حسين (ع) بتواند قيام كند و به شكل غيرمستقيم دستگاه بني اميه را شكست دهد .

آيت الله اعرافي در ادامه گفت : آنچه براي پيشرفت يك جامعه لازم است بصيرت و آگاهي و شجاعت و عزم و اراده و مقاومت است و درسي كه از تاريخ بايد بگيريم اين است كه امروز انقلاب اسلامي و حركت ملت ما نياز به اين دو عامل دارد .

امام جمعه ميبد تصريح كرد : امروز ما در پيچ تاريخ قرار داريم و جهان اسلام به سمت يك دنياي جديدي مي رود و يك محور مهم اين تحول ايران اسلامي و گفتمان انقلاب اسلامي است .

وي افزود : در اين گفتمان براي رسيدن به  پيروزي و عبور از تهديدها و تحريم ها ،  بصيرت و آگاهي و عزم و اراده و مقاومت ضروري است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا