یزدفردا:آيت الله اعرافي امام جمعه ميبد در همايش گرامي داشت روز خبرنگار در شهرستان ميبد ضمن تبريك 17 مرداد روز خبرنگار به اصحاب رسانه و خبرنگاران سايت ها و نشريات گفت : رسانه ها بايد مسائل كلان اسلامي ، ملي و انقلابي را مهم بدانند .

به گزارش یزدفردا به نقل از  میبد آدینه ، امام جمعه ميبد افزود : رسانه ها مي توانند بسياري از مسائل مهم كشور نظير برنامه هاي كلان ،چشم انداز كشور و سندهاي توسعه علمي و اقتصادي كشور را به خوبي تحليل و جايگاه منطقه را در اين سندها مشخص كنند .

آيت الله اعرافي تاكيد كرد : اصحاب رسانه و مسئولين بايد با تقسم كار و با جهت گيري صحيح ، به آسيب هاي اجتماعي ، مسائل آموزش و پرورش ، ارتقاء زيرساخت هاي علمي و توسعه كشاورزي ، توسعه زيرساخت هاي عمراني ، علمي و فرهنگي بپردازند .

امام جمعه ميبد در ادامه با اشاره به شرايط ويژه و حساس كشورمان در خصوص تحريم هاي استكبار گفت : فرصت ها و تهديدهاي زيادي در عالم وجود دارد كه بايد با تدبير درست و هوشمندي و با شجاعت ، قاطعيت و مقاومت اين تهديدها را به فرصت هاي خوب تبديل كنيم .

وي ايجاد اسلام خشن و متحجرانه والقاعده اي براي مخدوش كردن چهره اسلام و ايجاد اسلام بدوي و مدل هاي امريكايي و استكباري نظير تركيه و تحت فشار قرار دادن گفتمان انقلاب اسلامي را از اهداف دشمن در منطقه بيان كرد و افزود : بخاطر پاره ای از مشكلات اقتصادي از مسائل اسلام و انقلاب اسلامي نخواهيم گذشت و همه اين مشكلات با همت بلند مردم قابل معالجه است .

آيت الله اعرافي خاطرنشان كرد : در اين مسير و عبور از پيچ تاريخ نقش رهبري نقش مهمي است كه بايد با تمام وجود از عمود خيمه انقلاب بعنوان محور اصلي پاسداري كرد تا اين جبهه بزرگ را در جهان پيش ببرد .

امام جمعه ميبد همچنين با اشاره به تقويت فرهنگ و اقتصاد مقاومتي گفت : البته بايد با بازنگري  فرمول هاي فرهنگي و اقتصادي ،  صنايع و اقتصاد خود را به خوبي حفظ كنيم .

حجت الاسلام سيد جلال يحيي زاده نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي هم در همايش تجليل از خبرنگاران ضمن تبريك ميلاد ثبت اكبر رسول گرامي اسلام حضرت امام حسن مجتبي (ع) ، 17 مرداد روز خبرنگار را گرامي داشت و پرداختن اصحاب رسانه و خبرنگاران به مسائل فرهنگي را ارزشمند دانست و افزود : يكي از وظايف اصحاب رسانه پرداختن به امربه معروف و نهي از منكر با رعايت ضوابط و مقررات است .

نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به تحريم هاي استكبار بر عليه كشورمان ، واگذاري ، برون سپاري ، ورود بخش خصوصي ، رها كردن نفت و دور از اسراف و تبذير را از اصول اساسي اقتصاد مقاومتي برشمرد و تصريح كرد : براي حفظ استقلال كشور و نظام بايد در يك دوره 5 ساله به سمت اقتصاد بدون نفت حركت كنيم و با ايجاد آمادگي مردم و فراهم ساختن زمينه اقتصاد مقاومتي به اقتصاد پايدار برسيم .

حجت الاسلام يحيي زاده با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن و جنگ تمام عيار اقتصادي عليه ايران اسلامي گفت : اگر در جنگ فرهنگي نبازيم دشمن در هيچ جنگ اقتصادي و نظامي نمي تواند برما غلبه كند .

نماينده مردم تفت و ميبد درمجلس شوراي اسلامي خطاب به اصحاب رسانه و خبرنگارن گفت  : نبايد با انتقادهاي ناصحيح و يا نشر مطالب ناشايست ، مردم را به اسلام ، نظام ، ساختار و حكومت ،مذهب ، مملكت و رهبري بدبين و يا نااميد كرد .

محمدرضا رجايي فرماندار ميبد هم در اين مراسم به سوالات خبرنگاران درخصوص وجود برخي آسيب هاي اجتماعي ناشي از مهاجرت ، عدم همكاري روابط عمومي هاي ادارات ،  و ناهنجاري هاي اجتماعي پاسخ گفت .

گفتني است : در پايان اين مراسم با اهداء هدايايي از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان ميبد تجليل به عمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا