یزدفردا :عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، نبود کارگردان‌های با تجربه در صدا و سیما را مهمترین علل ضعف این سازمان در چند سال اخیر دانست.

سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با   خانه ملت، با بیان اینکه "امسال صدا وسیما نتوانسته سریال‌های متنوعی را برای مخاطب تولید وپخش کند" گفت: اگر بخواهیم برنامه‌های صدا و سیما رادرماه رمضان جمع‌بندی کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که سریال‌های تلویزیونی ماه مبارک رمضان افت زیادی داشته ونوعی دلزدگی  در مخاطب پدید آورده است.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی شبکه‌‎های صدا و سیما، بدون حساب و کتاب افزایش می‌یابد،این امر ناخواسته از کیفیت برنامه‌ها کم می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به ضعف محتوایی سریال‌های ماه  مبارک رمضان  امسا ل افزود: پا نهادن در عرصه‌های مختلف، سبب شده تا از کیفیت و محتوای سریال های تلویزیون دور بمانیم و به این گونه مسایل که در حال حاضر جزء ضروریات صدا و سیما است، اهمیت ندهیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما حذف کارگردانانی چون عطاران و مدیری در ضعف سریال‌های تلویزیونی دخیل بوده  یا نه؟ تصریح کرد: قطعا این مهم یکی از فاکتورهای تاثیر گذار است، صدا وسیما به دلایل مختلف که کاهش هزینه‌ها یکی از آنها است،هنرمندان دارای سابقه را ازجریان تولید برنامه‌هایش کنار می‌زند که بدون شک این امرمانع  ساخت سریال های قوی می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم گفت: البته ناگفته نماند، برنامه‌های مجری محورماه رمضان موفق عمل کرده وتوانسته اند به انتظارها پاسخ مثبت دهند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا