استکبار در سال‌های اخیر تلاش فراوانی داشت تا با سوء‌استفاده از برخی اختلافات میان شیعه و سنی در ایران نیز ناآرامی به وجود بیاورد که با رهنمودها و مدیریت پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب، این ترفندها خنثی شد.

سیدجلال یحیی‌زاده فیروزآباد در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، ‌با بیان اینکه جلوگیری از وقوع اتحاد میان مسلمانان از مهم‌ترین دغدغه‌های استکبار بوده و است،‌ گفت: ‌با پیروزی انقلاب اسلامی،‌ این دغدغه غرب تشدید شد و تمام تلاش خود را برای مقابله با اتحاد میان مسلمانان به کار بست.
نماینده مردم تفت و میبددر مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیداری اسلامی و نقش آن در نزدیکی میان ملت‌های اسلامی افزود: پس از آنکه در انقلاب‌های اخیر عربی که پیروان همه فرقه‌های اسلامی در مبارزه علیه رژیم‌های وابسته پیشین حضور داشتند و با اتحاد خود توانستند نظام‌هایی اسلامی و مردمی روی کار بیاورند،‌ استکبار تصمیم گرفت تا دوباره با فعال کردن سیاست نخ‌نمای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان،‌ حضور از دست رفته خود را بازیابد.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: بسیاری از مشکلات فعلی جهان اسلام مانند مسائل عراق، ‌افغانستان، پاکستان، ‌فلسطین و ... با اتحاد میان مسلمانان از میان می‌رود و دشمنان اسلام نمی‌توانند با استفاده از تفرقه‌افکنی بر آنها حکومت کنند یا دست‌نشاندگان و مزدوران خود را بر سر کار بیاورند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:‌ استکبار با به راه انداختن درگیری‌های ساختگی میان پیروان فرقه‌های دست‌ساخته خود،‌ بروز درگیری‌ها را نشانه‌ای از اختلاف عمیق میان شیعه و سنی معرفی می‌کند؛‌ در حالی که خود با حمایت از وهابیت و سلفی‌گری و معرفی آنها به عنوان اهل‌سنت، قصد دارد تا اختلافات را تشدید کند.
یحیی‌زاده فیروزآباد گفت: شیعیان لبنان در جنگ ۳۳روزه نشان دادند توان مقابله با رژیم صهیونیستی را دارند و هیمنه این رژیم را در هم شکستند و هم‌اکنون آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با حمایت از وهابی‌های لبنان در کشتار شیعیان طرابلس، تلاش دارند از حزب‌الله انتقام بگیرند.
وی سپس با اشاره به حمایت وهابی‌های عربستان از سلفی‌های طرابلس،‌ افزود:‌ مرکز وهابیت دنیا تلاش دارد با حمایت از شیوخ سلفی شمال لبنان،‌ جبهه‌ای در برابر حزب‌الله و روحانیون شیعه جنوب این کشور ایجاد کند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس تأکید کرد: البته لبنان نیز خود به دلیل داشتن فرقه‌ها و طوایف گوناگون،‌ زمینه بروز ناآرامی را دارد که با تحریک کشورهای خارجی، این اختلافات به دشمنی و در نهایت درگیری داخلی تبدیل می‌شود.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: استکبار در سال‌های اخیر تلاش فراوانی داشت تا با سوء‌استفاده از برخی اختلافات میان شیعه و سنی در ایران نیز ناآرامی به وجود بیاورد که با رهنمودها و مدیریت پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب، این ترفندها خنثی شد.
نزدیک به یک ماه است که سلفی‌ها و علوی‌های شهر بندری طرابلس در شمال لبنان بر سر حمایت کردن یا نکردن از رئیس‌جمهوری سوریه با یکدیگر درگیری‌های نظامی و خونینی پیدا کرده‌اند. نخستین بار تعدادی جوان سلفی چند جوان علوی را به اتهام حمایت از اسد مورد ضرب و شتم قرار دارند که این جرقه، آتش درگیری را شعله‌ور کرد. بندر طرابلس در همسایگی سوریه است که نیمی از جمعیت آن را اهل‌سنت افراطی و نیمی دیگر را شیعیان علوی تشکیل می‌دهند. همچنین بسیاری بر این نظرند که عربستان و قطر پول و سلاح گروه‌های مسلح سوری و تروریست‌ها را از این منطقه به سوریه منتقل می‌کنند. اخیرا گروه‌هایی از آمریکا و رژیم صهیونیستی در دیدار با شیوخ و رهبران سلفی طرابلس از آنها به خاطر مخالفت با مقاومت و حزب‌الله تمجید کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا