یزدفردا " به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد"جهت تكريم مقام والای شهداء و ارج نهادن به فرهنگ ايثار و شهادت شهرداری ميبد در بلوار آيت الله حائري(ره) اقدام به نصب تابلوهايي مزين به تمثال 400 شهيد بزرگوار ميبد نموده است. اجراي اين طرح براي اولين بار در استان يزد به همت شهرداري ميبد و  با هزينه اي بالغ بر 70 ميليون تومان انجام شده و شمايل شهدای شهرستان  با كيفيت مناسب و  با طراحي زيبا و  با نظم خاصي در رفوژ وسط بلوار بر روي پايه اي به شكل گل لاله ترسيم شده است.
اجراي اين طرح مي تواند جايگاه فرهنگ ايثار  و از خود گذشتگي را در شهر شهيد پرور ميبد و در ميان مردم متدين اين شهر نشان دهد  و  همچنين اين فرهنگ را براي مسافرين و گردشگران عبوري از مسير مذكور ترويج نمايد؛ همچنين قابل ذكر است اجراي اين پروژه مورد توجه و استقبال مسئولين شهرستان بويژه امام جمعه محترم شهرستان قرار گرفته و تقدير و تحسين نهادهاي مختلف بخصوص بنياد شهيد و امور ايثارگران و همچنين خانواده هاي معزز شهدا را به همراه داشته است.
مي توان گفت با اجراي اين طرح كه با همت شهرداري ميبد انجام پذيرفته بلوار آيت الله حائري ميبدي به جاده اي تبدیل شده كه به بهشت اشاره دارد، نزديك به 400 شهيد با چهره هاي پاك و معنوي خود و با نگاهشان ما را در اين مسير بدرقه مي كنند، با عبور از كنار آنها مي توان رايحه خوش معنويت را استشمام كرد كساني كه " احياء عند ربهم يرزقون " هستند و مايه خير و بركت براي شهر و ديارمان.
فرصتي پيش آمده تا نگاهمان با نگاه آنها گره بخورد و در دل آرزوي شفاعت از آنها داشته باشيم و از آنها كه " راضيه مرضيه " در نزد خدا هستند بخواهيم نظر لطف خود را به ما داشته باشند، شايد شما هم با ديدن دوستان قديمي خود آرام زير لب زمزمه كنيد " كجاييد اي شهيدان خدايي *** بلا جويان دشت كربلايي*** كجائيد اي سبك روحان عاشق ..... "
هر بار كه از اين مسير گذر كنيم يادمان مي افتد كه اگر در امنيت و آرامش زندگي مي كنيم مديون كساني هستيم كه براي سر بلندي و عزت كشورمان و  براي حفظ آرمان هاي انقلاب اسلامي مجاهدت كرده و خون خود را در این راه به پيشگاه حضرت وليعصر (عج) هديه كرده اند. انگار ما را به نظاره نشسته اند كه چگونه از دست آوردهاي انقلاب و از ارزشهاي 8 سال دفاع مقدس كه با قلم رنگين و جوهر سرخ خون خود نگاشته اند پاسداري خواهيم كرد، شايد ديگر شرممان شود كه مقابل ديدگان آنها گناه و اشتباهي مرتكب شويم. شايد هر بار تلنگري باشد تا در روز مرگيهاي هر روزمان گم نشويم و  با نگاه به چهره آسماني آنها به ياد عروج هم باشيم دلمان آسماني شود و نگاهمان به آسمان.
در شهر ما بيش از 400 اسطوره وجود دارد كه به تك تك آنها افتخار مي كنيم و نام و ياد و خاطره آنها را هر طور كه شده زنده نگاه مي داريم. هر مسافري كه از كنار آنها عبور مي كند بي شك به فرهنگ ايثار و شهادت در شهر ميبد پي مي برد و اينكه اين شهر زنده هست و اين شهدا سند ديانت و شجاعت و سرزندگي  مردمان اين خطه اند و او براي لحظاتي كوتاه هم كه شده مهمان نگاه شهدا خواهد بود.
اين دلاور مردان كه از اين دنيا دل كندند الگويي مناسب براي جوان ترها خواهند بود كه دل به اين دنيا نبندند و جوانمردانه در عرصه هاي دانش و توليد ملي هر چه در توان دارند به كار گيرند تا ايران اسلامي همچنان سر افراز بماند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا