15 عضو گروه الفاروق در شمال سوریه یکی از سران القاعده را در پی اختلافات داخلی، با ضربات چاقو ترور کردند.

به گزارش فارس، «یاسر السری» مدیر مرکزی موسوم به دیده‌بان رسانه‌ای اسلامی در لندن (وابسته به مخالفان سوریه) اذعان کرد که گروه مسلح الفاروق وابسته به گروه ارتش آزاد سوریه در شمال این کشور یک سرکرده گروهک القاعده را ترور کرده است.

السری به القدس العربی اعلام کرد: بیش از 15 عضو ارتش آزاد و مشخصا گردان فاروق، ابومحمد الشامی العبسی رئیس [گروه موسوم به] «مجلس شورای دولت اسلامی» وابسته به گروه القاعده را در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه ترور کردند.

منابع مطلع همچنین اعلام کردند که درگیری شدیدی میان دو طرف در پی انتشار خبر این ترور درگرفت و شدیدترین خطر علیه عناصر مسلح سوریه و عناصر جهادی [وابسته به القاعده] شکل گرفت.

السری همچنین به القدس العربی اعلام کرد: ابو محمد الشامی همراه گردان خود بود. او در گذرگاه باب الهوی (در مرز با ترکیه) بود.

گفته می‌شود عشیره محمد الشامی تسلیت را قبول نکرده است و وعده کرده است که انتقام وی را خواهد گرفت.

این اتفاق گزارش‌های پیشین درباره اختلافات داخلی گروه‌های مسلح در سوریه را که هر یک از دولت یا کشوری خاص دستور می‌گیرند و هدایت می‌شوند، تایید می‌کند.

القدس العربی تاکید کرد که پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه عناصری از القاعده به باب الهوی سوریه وارد شده‌اند و تعدادشان 150 نفر است و روابط خوبی با نیروهای امنیتی ترکیه دارند.

السری اعلام کرد که 15 عنصر وابسته به ارتش آزاد محمد الشامی را با چاقو کشتند و او را به شکلی نامناسب در یک حفره دفن کردند.

گفته می‌شود پیش از این نیز درگیری‌هایی میان این گروهک‌های مسلح درگرفته اما با میانجیگری موقتا رفع شده بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا