"حجت الاسلام حسن محمدیان" از برگزاری هجدهمین سمینار سراسری روحانیت طبسی در کرمان خبر داد و گفت: این اجلاس در روزهای 19 و 20 شهریورماه 1391 برگزار می شود.

طبس- سرپرستی یزدفردا: مسئول نهاد امامت جمعه طبس از برگزاری هجدهمین سمینار سراسری روحانیت طبسی در کرمان خبر داد و گفت: این اجلاس در روزهای 19 و 20 شهریورماه 1391 برگزار می شود.

"حجت الاسلام حسن محمدیان" افزود: در این همایش حدود 200  نفر از طلاب طبسی مقیم شهرهای قم، مشهد، اصفهان، شیراز، تهران، کرمان و ... در این گردهمایی حضور یافته و پیرامون مسائل مهم سیاسی جهان، کشور و نیز بررسی مشکلات شهرستان طبس بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران، حادثه‌ای بزرگ در نظام بود و همان‌طور که رسانه‌های غربی نیز اذعان و اعلام کردند، به نوعی اجلاس تهران سونامی و انفجار دیپلماتیک در سراسر دنیا بود.

محمدیان با اشاره به حرکت موفق ایران در اجلاس تهران، افزود: روحانیت طبسی سراسر کشور به منظور بررسی نتایج اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد از دیدگاههای سیاسی و اقتصادی و نیز معرفی نقش روحانیت و علمای دینی در جامعه و همچنین تبیین جایگاه روحانیت در تحقق نام سال 1391 با عنوان "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" گردهم خواهند آمد.

مسئول دفتر امام جمعه طبس با تاکید بر آشنایی بیشتر طلاب و روحانیون طبسی مقیم شهرهای کشور با یکدیگر در این همایش، گفت: بررسی چالش‌های فراروی روحانیت و حوزه‌ها، تقویت همه جانبه حوزه های علمیه طبس از نظر امکانات و نیروی انسانی بومی و آشنایی با مشکلات شهرستان از دیگر مسایلی است که در قالب کمیسیون‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام محمدیان از حضور "آیت الله محمدجواد مروج طبسی" و نیز "دکتر محمدعلی عبداله زاده" و مسئولان، شخصیت های علمی و فرهنگی در آئین افتتاحیه سمینار سراسری روحانیت طبسی در دانشگاه شهید چمران کرمان خبر داد.

وی معرفي شهرستان طبس به عنوان دارالمومنين، بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی بویژه آیات عظام شهیدان طالقانی و مدنی و معرفی حوزه های علمیه طبس را از دیگر اهداف برگزاری اجلاس روحانیت طبسی سراسر کشور در شهر کرمان دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا