یزدفردا:وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي صبح امروز-چهارشنبه- وارد استان  يزد شد و مورد استقبال استاندار يزد قرار گرفت.

"عبدالرضا شيخ الاسلامي" در اولين برنامه سفر خود، مركز تحقيقات ژنتيك ميبد را مورد بهره برداري قرار داد و با اهداء لوح سپاس به خانواده "دكتر فيروزآبادي"  اقدام خير آن فقيد سعيد در پايه گذاري اين مركز را ارج نهاد.

 در ادامه همزمان با افتتاح تعاوني "كوير بلوك مهيار يزد"  توسط وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي،  69 واحد  تعاوني  ديگر نيز مورد بهره برداري قرار گرفت.

مراسم واگذاري زمين به تعاوني هاي نساجي در شهرك صنعتي تعاوني نساجي مريم آباد و كلنگ زني پروژه توليد همزمان برق و حرارت شركت تعاوني  الكترو برق مجمر  از ديگر برنامه هاي سفر يكروزه  اين عضو هيأت دولت به استان يزد بود.

شيخ الاسلامي همچنين با حضور در هفتمين جشنواره تعاوني ها و كارآفرينان برتر استان يزد، از كارآفرينان و تعاونيهاي برتر  ديار دارالعباده و دارالعلم يزد  تجليل كرد.

وي در سخناني ضمن تبريك هفته تعاون؛ اهميت  تعاون در اقتصاد ملي را يادآور شد و گفت: نگاه مكتبي  و هنجارهاي تاريخي و فرهنگي ما در كنار تجارب ملي و بين المللي همه نشانگر فوايد اقتصاد تعاوني و زمينه ساز حضور مردم در عرصه هاي گوناگون است.

 وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي  افزود: روح تعاون در بسياري از عرصه ها همچون انقلاب اسلامي و دفاع مقدس موجب رشد و بالندگي اين ملت و كشور شد.

وي با اشاره به سهم درنظرگرفته شده براي تعاون در بخش اقتصاد در افق برنامه پنجم توسعه، اظهار داشت: همه موظفيم بيش از گذشته به تعاون بپردازيم تا سهم  در نظر گرفته شده، برآورده شود.

شيخ الاسلامي حمايتهاي دولت از بخش تعاون را يادآور شد  و وظيفه فرهنگ سازي و شناساندن ارزش هاي والاي نهفته در تعاون را  بر عهده خود تعاونيها دانست.

 اين مقام مسئول  در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هجمه هاي دشمنان به پايه هاي اقتصادي كشورمان، تقويت تعاونيها به عنوان زمينه ساز حضور متشكل و منسجم مردم در عرصه اقتصاد را امري ضروري دانست و تصريح كرد: تعاون محمل مناسبي براي اقتصاد مقاومتي است.

وي خاطرنشان ساخت: كار در يك تعاوني فقط فعاليت اقتصادي محسوب نمي شود، بلكه جنبه اي ارزشي دارد.

 استاندار يزد نيز در سخناني،با برشمردن اصول توسعه كشور،  اهميت مقوله تعاون را يادآور شد.

"محمد رضا فلاح زاده" فعاليتهاي بخش تعاون،كار و رفاه اچتماعي  استان يزد را مطلوب ارزيابي و از تلاشهاي صورت گرفته در اين زمينه تقدير و تشكر كرد.

وي  با بيان اينكه تعاون سرچشمه جوشان اشتغال است، رشد صادرات استان را نشانه رشد سرمايه گذاري و رشد اشتغال دانست و افزود: اشتغالزائي كاهش آسيبهاي اجتماعي و افزايش رفاه و امنيت را به دنبال دارد.

استاندار يزد  در بخش ديگري از سخنان خود، اختصاص 21 ميليارد تومان كمك بلاعوض به واحدهاي تعاوني، پرداخت 418 ميليارد تومان تسهيلات كم بهره در حوزه مسكن مهر و... و تدبير دولت در اختصاص 647 ميليارد تومان تسهيلات به واحدهاي صنعتي را از جمله اقدامات موثر در توسعه بخش تعاون استان يزد برشمرد.

فلاح زاده تصريح كرد: دولت و مديريت ارشد استان يزد براي  رشد سرمايه گزاري ، توليد و اشتغال  اين استان، عزمي راسخ داشته و  دارند.

اخبار تكميلي از  ساير برنامه هاي سفر وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي  بعدا اعلام مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا