یزدفردا : اولین کنفرانس ملی فناوری های معدنکاری ایران در یزد در دو روز گذشته برگزارشد و البته ما به عنوان رسانه تنها زمانی اطلاع یافتیم که اختتامیه در حال برگزاری است و هم برای خودمان متاسف شدیم هم برای برگزارکنندگان که تمام سعی و تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این کنفرانس علمی کرده اند و حدود یکسال است که روند برگزاری آن را دنبال کرده ولی کمترین اعتقاد به استفاده از رسانه ها در تصمیم گیران وجود نداشته است که رسانه های استان را با خود همراه و با انعکاس خوب این کنفرانس توانمندی های استان در برگزاری اینگونه همایش ها ثبت نمایند .
به هر هال تنها با اطلاعات کمی که از سایت این کنفرانس به دست آوردیم مرور می کنیم روند برگزاری این کنفرانس ملی را .
راه اندازی دبیرخانه کنفرانس دردانشگاه یزد

دبیرخانه اولین کنفرانس فناوری های معدنکاری ایران در تاریخ 20 مرداد 1390 در دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه یزد و دبیرخانه شماره 2 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق راه اندازی شد. اولین کنفرانس فناوری های معدنکاری ایران در اردیبهشت سال آینده در آهن شهر بافق برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این کنفرانس شناسایی و معرفی فناوری های معدنکاری و ایجاد بستر های لازم برای توسعه و کاربرد این فناوری ها می باشد. برگزاری نمایشگاه تخصصی فناوری های معدنکاری در جوار کنفرانس از جمله برنامه های این کنفرانس خواهد بود که فرصت مغتنمی را برای شرکت ها و فعالان فناوری های معدنی برای ارائه آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی فراهم می سازد.

کسب مجوز برگزاری اولین کنفرانس فناوری های معدنکاری ایران در سطح ملی

کارگروه ساماندهی همایش ها در حوزه معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری طی نامه شماره 28074/90/210 مورخ 5/11/1390 با برگزاری کنفرانس در سطح ملی و با عنوان: اولین کنفرانس ملی فناوری های معدنکاری ایران موافقت نمود. این کنفرانس هر دوسال یکبار در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

تعویق زمان برگزاری کنفرانس به 15 و 16 شهریورماه 91

 با توجه به استقبال گسترده سازمان ها، شرکت ها، صنایع معدنی و پژوهشگران داخلی و خارجی برای شرکت در کنفرانس و نمایشگاه تخصصی و همچنین به منظور مهیا نمودن شرایط افتتاح منطقه ویژه فناوری های معدنکاری زمان برگزاری اولین کنفرانس فناوری های معدنکاری ایران از 13 و 14 اردیبهشت به روزهای 15 و 16 شهریور91 موکول شد.

تغییر محل کنفرانس از آهن شهر بافق به دانشگاه یزد

به منظور رفاه حال شرکت کنندگان کنفرانس و نمایشگاه تخصصی فناوری های معدنکاری، شورای اجرایی کنفرانس در جلسه مورخ 19/4/91 که در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تشکیل شده بود با تغییر محل کنفرانس از شهر بافق به دانشگاه یزد موافقت نمود. لازم به ذکر است قبلا محل برگزاری کنفرانس فناوری های معدنکاری ایران در شهرک آهن شهر بافق در فاصله 125 کیلومتری یزد در نظر گرفته شده بود.

سخنرانان کلیدی کنفرانس

برخی از سخنرانان مراسم افتتاحیه و جلسات عمومی کنفرانس عبارتند از:
1- سخنرانی معاونت معدنی محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت
2- سخنرانی پرفسور صمد بنیسی از دانشگاه شهید باهنر کرمان تحت عنوان: بومی سازی فن آوری های دانش بنیان فرآوری مواد معدنی
3- سخنرانی پرفسور منچوا هی از کشور چین تحت عنوان: پیشرفتهای نوین فن آوری های معدنکاری در چین
4- سخنرانی پرفسور سوزا از کشور پرتقال
5- سخنرانی پرفسور کرم از کشور پرتقال
6- سخنرانی دکتر علیرضا یاراحمدی از دانشگاه یزد تخت عنوان: منطقه ویژه فناوری های معدنکاری ساختاری جهت ایفای نقش توسعه پایدار منطقه ای در شهرستان بافق

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا