: نشست برنامه ریزی برای برگزاری جشن های دهه کرامت و هفته دفاع مقدس در فرمانداری طبس با حضور"حجت الاسلام مرتضایی نیا" امام جمعه دیهوک و "احمد طالبیان مقدم" سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان محلی طبس برگزار شد.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: نشست برنامه ریزی برای برگزاری جشن های دهه کرامت و هفته دفاع مقدس در فرمانداری طبس با حضور"حجت الاسلام مرتضایی نیا" امام جمعه دیهوک و "احمد طالبیان مقدم" سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان محلی طبس برگزار شد.

امام جمعه دیهوک در این جلسه به تبریک فرا رسیدن دهه کرامت گفت: كساني كه وارد بهشت مي شوند خود صاحب كرامتند و كريم يعني بلند همت و از نشانه های بارز انسان كريم خدممت به مردم است كه بايد در ادارات ما نهادينه شود.

حجت الاسلام "غلامرضا مرتضایی نیا" نشانه دیگر انسانهای کریم را شاكر بودن دانست و افزود: لقب كريمه اهل بيت را امام باقر(ع) به حضرت معصومه (س) داده اند كه اين اوج كرامت اين بانوي بزرگوار بوده است و آنقدر اين بانوی محترمه كريم است كه بسياري از علما و مراجع اسلامی، مشكلات خود را در حرم اين بانو و با توسل به ایشان حل كردند و روزه خويش را با بوسه به ضريح مبارك ان حضرت باز مي كردند.

وي با تبريك فرارسیدن ولادت حضرت امام رضا(ع) گفت: امام هشتم شیعیان، توجه بسيار زيادي به اطرافيان خود دارند كه اين از كرامت حضرت است و ما باید دهه كرامت را مغتنم شمرده و مديران در دستگاههاي خود نسبت به برگزاري جلسات بزرگداشت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اقدام شایسته نمایند.

امام جمعه دیهوک به خدمات شایسته آستان مبارك حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس اشاره كرد و گفت : خدمات اين موسسه قابل تقدير است و برگزاري جشن ها و مناسبات و سوگواري ها يك حركت فرهنگي بسيار ارزشمند است كه حتي در مجتمع هاي بين راهي متعلق به آستان مبارک در جاده های کشور شاهد آن هستيم.

"مرتضایی نیا" به هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: اين تكه از تاريخ شکوهمند انقلاب اسلامی نبايد فراموش شود و بايد به نسل جديد منتقل گردد تا ارزشهاي انقلاب همچنان زنده بماند، پس با حضور در محيط كار و ملبس به لباس بسيج مي توانید بهترين يادآور اين هفته مقدس باشید.

"احمد طالبیان مقدم" سرپرست فرمانداری طبس نیز در این جلسه گفت: دونده گاه جاده ولايت که از شلمچه حرکت خود را آغاز نموده اند، روز 30 شهريور 1391 وارد مسجد شكر در محدوده جفرافياي طبس خواهند شد و از مسير جاده عشق آباد به بردسكن كه جاده ولايت نامگذاري شده است به سمت مشهد مقدس حركت خواهند كرد كه مقدمات استقبال اين گروه آماده است.

در ادامه این نشست، مدير آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، بخشداران دستگردان و دیهوک مدیریت آموزش و پروش، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، رئیس اداره ورزش و جوانان و رئیس دانشگاه پیام نور طبس به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

دهه کرامت در سال 1391 از 28 شهریورماه همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا 7 مهرماه میلاد حضرت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت، امسال این دهه با هفته دفاع مقدس همزمان است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا