یزدفردا:هنرمندان از قشر تأثیر گذار جامعه می باشند و افکار و آثار این قشر بر روی مخاطبین تأثیر زیادی دارد لازم میباشد که هنرمندان با اصول و ملاک های دینی – معرفتی و سیاسی جامعه خود آشنا شوند بدیهی است آشنایی این عزیزان با این دیدگاهها در تولید آثار فاخر ارزشمند بسیار می تواند موثر باشد .
 
محمد علی پارسائیان مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد، در حاشیه ی برگزاری دوره های کارگردانی و نویسندگی   
هدف از برگزاری این دوره ها را ،‌توجه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله)مبنی بر شروع جنگ نرم فراگیر توسط دشمن علیه ارزشها و مبانی اعتقادی و دینی و فرهنگی جمهوری اسلامی برشمرد و افزود ، بسیج در عرصه ی جنگ نرم نیز باید پویا و فعال باشد .
در جنگ نرمی که دشمن علیه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز نموده است از ابزار رسانه به خوبی بهره می برد بنابراین لازم است  جهت مقابله با این اقدام ، دست به تولیدات رسانه ای با مضمون دینی و اعتقادی جهت ارائه به مخاطبین بزنیم .
بر این اساس سازمان بسیج هنرمندان جهت کادر سازی برای تولیدات مناسب در عرصه ی  فرهنگ اسلامی و انقلابی نموده است .
وی در رابطه با تأثیر این دوره ها بر روی قشر هنرمنداین چنین گفت :با توجه به اینکه در این دوره علاوه بر دروس تخصصی ، دروس تربیتی، اعتقادی  و اخلاقی نیز تدریس می شود و همچنین هنرمندان از قشر تأثیر گذار جامعه می باشند و افکار و آثار این قشر بر روی مخاطبین تأثیر زیادی دارد لازم میباشد که هنرمندان با اصول و ملاک های دینی – معرفتی و سیاسی جامعه خود آشنا شوند بدیهی است آشنایی این عزیزان با این دیدگاهها در تولید آثار فاخر ارزشمند بسیار می تواند موثر باشد .
پارسائیان در ادامه گفت :در این دوره سعی شده از امکانات لازم جهت بهتر برگزار شدن این دوره استفاده گردد. همچنین جهت اسکان هنرجویان شهرستانی امکانات رفاهی در مجتمع قهاری سعید برای این عزیزان تدارک دیده شده است .
و با توجه ، به اینکه دروس این دوره تخصصی می باشد سعی شده است در دروسی ،که اساتید مجرب آن در استان وجود دارد از این اساتید استفاده شود . لکن با توجه به تخصصی بودن اکثر دروس دوره لازم می باشد تا 60 درصد اساتید بصورت پروازی از تهران دعوت گردند، که الحمد ا... در ترم اول موفق شدیم که اساتید را خوبی در زمینه ی نویسندگی و کارگردانی از تهران دعوت نماییم .
وی در رابطه با نحوه ی برگزاری دوره ها این چنین گفت :قرار است دوره به صورت هشت ترمه  برگزار گردد که در هر ترم هنرجویان به مدت یک هفته به صورت حضوری در سر کلاس درس حاضر می گردند و در پایان دوره از این عزیزان آزمون گرفته می شود . همچنین در هر ترم هنر جویان می باید یک پروزه رازیر نظر استاد راهنما در مدت 45 روز انجام دهند و نمره ی پروزه آنها به عنوان نمره ی ترمشان منظور می گردد.
علاوه بر این دروس حضوری تعدادی از دروس بصورت  غیر حضوری به هنرجویان ارائه می گردد. که از هنرجویان پس از 45 روز از این دروس نیز آزمون گرفته می شود.
و در رابطه با مدرک پایان دوره  افزود ، در ابتدای این دوره قراری بر ارائه مدرک به هنر جویان داده نشده است . و کلیه ی هنرجویان به این امر توجیه هستند لکن به آنها مدرک داخلی بسیج داده می شود .
پارسائیان در پایان هدف بسیج از وارد شدن در عرصه ی هنر  را این چنین بیان کرد :با توجه به اینکه بسیج یک ارگان فراگیر و عمومی می باشد و در همه ی عرصه هاوارد شده است نمی تواند نسبت به قشر هنرمند که یک قشر تأثیر گذار در جامعه است و در حقیقت سکان فرهنگ یک کشور را در دست دارد بی تفاوت باشد ،لذا لازم می باشد با توجه به تهدیدات دشمن علیه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه ی فرهنگی ،بسیج که حافظ نظام و انقلاب می باشد به صورت قوی وارد عرصه ی هنر گردد.بنابراین با تشکیل بسیج هنرمندان و جذب آموزش هنرمندان سعی شده با تهدیدات دشمن در بعد فرهنگی نیز مقابله نمایئم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا