آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در خطبه هاي نماز جمعه ميبد توهين به پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد مصطفي سلام الله عليه در قالب فيلم موهن در آمريكا را مايه تاثر، تاسف و آتش درون امت اسلام دانست و اين حركت آمريكايي صهيونيستي را محكوم كرد .

به گزارش یزدفردا به نقل از میبد آدینه ، امام جمعه ميبد تصريح كرد : همه جهان بايد بدانند پيامبر اسلام از جان براي ما عزيزتر است و امت اسلام در هرجايي از دنيا هستند به اين وجود عزيز و نازنين عشق مي ورزند .

خطيب جمعه ميبد با بيان اينكه امت اسلام بايد در برابر اين توهين حساسيت و بصيرت خود را نشان دهند افزود : امروز در همه دنيا فرياد دفاع از ارزشهاي الهي و پيامبر خدا بلند است و غرب و صهيونيست بدانند ؛ اسلام ، ارزشهاي اسلامي ، قرآن كريم و بخصوص پيامبر خدا عزيزترين موجودات پيش جهان اسلام است و امت اسلام تحمل ادامه اين حرمت شكني و توهين به مقدسات اسلامي را ندارند .

آیت الله اعرافي در ادامه  حركت پاپ و دستگاه واتيكان را در محكوم كردن اين حركت توهين آميز به پيامبر اسلام را قابل تقدير دانست و افزود : روابط اديان بايد روابط دوستانه باشد و از راه افتادن هرگونه جنگ مذهبي بايد پرهيز شود .

امام جمعه ميبد تصريح كرد:  نشانه ها حاكي از آن است كه امريكا و صهيونيست پشت سر اين نفاق افكني ها و حرمت شكني هاست .

خطيب جمعه ميبد با اشاره به سياست هاي خثمانه امريكا و اسرائيل در منطقه گفت : غرب در برابر امت اسلام ، انقلاب اسلامي و گفتمان انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي درطول اين سالها چندين سياست را تعقيب كرده است .

وي افزود : سياست اسلام هراسي در جهان غرب به بهانه هاي مختلف از يازده سپتامبر اولين سياست غرب در منطقه است تا چهره اسلام و پيامبر و قرآن كريم را مورد خدشه قرار دهد .

امام جمعه ميبد ايجاد اسلام هاي بدلي به سردمداري القاعده و سني ها و ديگر گروه ها در برابر انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي را دومين سياست غرب دانست و افزود : امريكا و غرب درصدد است اسلام بدلي را جايگزين انقلاب اسلامي كند .

وي سومين سياست غرب در جهان اسلام را  حرمت زدايي از مقدسات و ارزشهاي اسلامي بيان كرد و افزود : در همه قوانين بين المللي ، مقدسات اديان مورد احترام است و بايد حفظ شود در حالي كه غرب  از آيات شيطاني گرفته تا  ، كاريكاتور، قرآن سوزي و تهيه فيلم موهن در باره پيامبر اسلام  هنوز هم چهره ننگين و خثمانه خود را روزبه روز آشكار مي كند .

آغازسال تحصيلي جديد :

آیت الله اعرافي در بخش ديگر از بيانات خود در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد و بازگشايي مدارس ، دانشگاه ها و حوزه ها گفت : آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و حوزه ها سه ركن مهم فرهنگ ساز و پايه هاي استوار علم و دانش كشورند و آينده علمي ، ايماني و فرهنگي كشور در گرو اين سه نهاد كار آمد است .

دانشگاه :

امام جمعه ميبد در بحث دانشگاه گفت : دانشگاه مسئوليت مهمي درقبال اين ملت دارد و اساتيد ، دانشجويان ، مديران و كارگزاران آموزش عالي بايد بدانند كه امناي مردم و جامعه اسلامي هستند و بايد هم قافله علم و دانش را پيش ببرند و هم ارزشهاي اسلامي و انقلابي را در دانشگاه حاكم كنند .

خطيب جمعه ميبد تصريح كرد : انتظار مي رود : دانشگاه مسير شهداء بزرگ را كه از دانشگاه ها برخاسته اند و منشاء اين همه خدمت شده اند را بپيمايند.

وي با بيان اينكه امروز كشور ما در يك رقابت سنگين علمي قرار گرفته است و دانشگاه در اين راستا مسئوليت مهمي دارد تصريح كرد : بايد با سرعت و شتاب ، عقب ماندگي هاي علمي و فناوري كشور را جبران كنيم و در برخي رشته هاي علمي و فناوري كه با قله هاي علم و دانش فاصله داريم اين فاصله ها را با قوت علمي دانشگاهيان و ايمان راسخ پركنيم .

آیت الله اعرافي در ادامه گفت : وظيفه ديگر دانشگاه درحوزه علوم انساني و اجتماعي است و دانشگاه بايد با همفكري با حوزه هاي علميه  قدم هاي اساسي تري را در اين راستا بر دارد و علوم انساني و اجتماعي را در موازين اسلام و ارزشهاي الهي و نيازهاي بومي منطبق كند.

امام جمعه ميبد گفت : سومين وظيفه دانشگاه اين است كه دانشگاه جايگاه ارزشهاي اسلامي و انقلاب باشد و فعاليت هاي فرهنگي ، اخلاقي و تربيت در دانشگاه به شدت رواج و گسترش يابد.

حوزه هاي علميه :

آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در آستانه شروع سال تحصيلي حوزه ها هم گفت : حوزه هاي علميه سابقه ديرينه اي دارند و علم و تمدن و فكرما ريشه درحوزه هاي كهنسال علمي و ديني دارد و جزء افتخارات جامعه و امت اسلام و بشريت است .

امام جمعه ميبد با بيان اينكه امروز هزاران پرسش و نيازهاي جديد وجود دارد گفت : فقه ، كلام ، تفسير و رشته هاي گوناگون علوم اسلامي و حوزوي بايد هم عمق اصالت خود را حفظ كنند و هم بايد روزآمد باشد تا بتواند پاسخگوي نيازهاي امروز و نسل جوان باشد .

وي افزود : زماني حوزه هاي علميه مي توانند در عصر جديد نقش ايفا كنند كه قدرت علمي خود را بالا ببرند و زمان شناس باشند و علم و دانش خود را منطبق با نيازها و پاسخ هاي نو و جديد كنند .

آموزش وپرورش :

امام جمعه ميبد آموزش و پرورش را مهمترين زير ساخت اخلاق ، فكر و فرهنگ و علم و دانش بيان كرد و افزود : بيش از 13 ميليون دانش آموز در كشور و قريب 14 هزار دانش آموز در شهرستان ميبد از هفته آينده وارد كلاس هاي درس مي شوند .

آیت الله اعرافي با شااره به وظايف سنگين آموزش و پرورش و معلمان و مربيان و خانواده ها گفت :  دانش آموزان امانت و ودايع الهي در دست شماها هستند و بايد با مديريت ، طراحي و رهبري اين نسل نوجوان را در علم و دانش و فراگيري ارزشهاي اخلاقي و اجتماعي و فكري و معنوي به قله هاي بلند برسانيد .

خطيب جمعه ميبد همچنين به پدران و مادران و خانواده ها تاكيد كرد:  فرزندان ودايع الهي در دست شما هستند و نبايد همه مسئوليت ها را به آموزش و پرورش بسپاريد .

وي افزود: اگرمي خواهيد فرزندانتان از نظر علم ، اخلاق و ارزشهاي الهي رشد كند و در باتلاق هاي فساد و فحشا و منكرات فرو نرود بايد با آموزش و پرورش همكاري كنيد .

خيرين :

آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در ادامه با اشاره به نقش خيرين در ساخت و ساز مدارس گفت : امروز بيش از نصفي از هزينه هاي ساخت مدارس را خيرين متقبل شده اند و شهرستان ميبد در اين زمينه از شهرهاي پيشگام است .

امام جمعه ميبد افزود : آموزش و پرورش همچنان نيازمند كمك مردم در ساخت ، تجهيز و تكميل مدارس نظير نمازخانه و كتابخانه و هوشمندسازي مدارس است و اميدواريم خيرين نيك انديش در اين راستا آموزش و پرورش را حمايت و كمك كنند چرا كه آموزش و پرورش موفق ، همه چيز را موفق مي كند و اميدواريم سال جديد براي دانش آموزان مدارس ، دانشجويان دانشگاه ها و طلاب حوزه هاي علميه سالي سرشار از پيشرفت و توفيق باشد .

گفتي است : نمازگزاران پس از اقامه نماز در دفاع از پيامبر اسلام راهپيمايي كردند و با سردادن شعارهايي اين حركت زشت غرب را محكوم كردند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا