در نشست بخشدار مرکزی میبد با رئیس و کارشناسان اداره میراث فرهنگی این شهرستان ، بخشدار مرکزی میبد از آمادگی بخشداری و دهیاری ها به منظور مشارکت در طرح های میراث فرهنگی در روستاهای این بخش خبر داد

یزدفردا : نشستی به منظور بحث و تبادل نظر با حضور بخشدار مرکزی میبد ، دهیار روستای منطقه گردشگری محمد آباد ، رئیس و کارشناسان اداره میراث فرهنگی میبد در محل میراث فرهنگی شهرستان میبد برگزار شد.

در این نشست بخشدار مرکزی میبد تصویب 6 روستا از 9 روستای شهرستان میبد را به عنوان روستای هدف گردشگری را یادآور شد و گفت : علاوه بر این ، روستای محمد آباد به عنوان منطقه گردشگری مصوب شده است و این نشان از پتانسیل و ظرفیت های خوبی است که روستاهای شهرستان میبد بویژه محمد آباد در زمینه گردشگری دارد و باید از این ظرفیت ها به صورت مناسب استفاده شود.

محمد حسین قاسمی اظهار داشت : بخشداری مرکزی میبد و دهیاری های این بخش آمادگی خود را به منظور همکاری با میراث فرهنگی شهرستان در اجرای طرح های مشارکتی در زمینه احیا بافت تاریخی روستاها اعلام می کند.

در ادامه پروژه های اجرا شده و یا در دست اقدام در سطح روستاهای بخش مرکزی میبد یک به یک و به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت و بخشدار مرکزی میبد از تلاش های اداره میراث فرهنگی شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

سپس رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان از مسیر گردشگری میان آسیاب سنگی تا بافت تاریخی شهر میبد به عنوان مسیر گردشگری کوتاه و مناسب یاد کرد و آن را حاصل فاصله کم شهر و روستا در میبد دانست.

محمود ادیبان اضافه کرد : مشکل عمده بافت تاریخی روستاها نداشتن طرح های مطالعاتی است که اگر طرح مطالعاتی آنها تهیه شود زمینه مشارکت این اداره با دهیاری ها و حتی جذب اعتبارات ملی به منظور احیا بافت تاریخی این روستاها نیز امکانپذیر است.

در پایان این جلسه رئیس اداره میراث فرهنگی میبد ظرفیت های خوب منطقه گردشگری روستای محمد آباد را یاد آور شد و از اختصاص اعتبار و عقد قرارداد به منظور تهیه طرح مطالعاتی بافت تاریخی این روستا خبر داد و خواستار همکاری و مشارکت دهیاری در اجرای این طرح شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا