همزمان با سالروز شهادت ششمين خورشيد فروزان امامت و ولايت حضرت امام صادق (ع) بافت 2 تخته قالي 2 و نيم در3 و نيم در مهديه اميرآباد میبد با حضور آیت الله اعرافی به پايان رسيد .

خانم رضواني سرپرست بانوان قالي باف درمهديه اميرآباد ميبد گفت : براي بافت دو تخته قالي 2و نيم در3و نيم بالغ بر يك ميليون و دويست هزار تومان مواد اوليه خريداري شده و براي بافت آن بانوان زيادي از نقاط مختلف شهرستان ميبد بويژه اميرآباد كه حدود 3 ماه طول كشيد شركت داشتند و با علاقه و نيت پاك قالي مي بافتند .

به گزارش یزدفردا به نقل از میبد آدینه ، آيت الله اعرافي امام جمعه ميبد در مراسم اتمام بافت قالي ها و در جمع كثيري از بانوان اميرآباد كه در بافت اين قالي ها عشق و ارات خود را به ابا عبدالله الحسين (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) نشان داده بودند ؛ ضمن تسليت سالروز شهادت  رئيس مكتب شيعه حضرت امام صادق (ع) گفت : عاشورا و كربلاء آنقدر عظمت دارد كه هركس هر چقدر هم براي امام حسين (ع) ، حضرت ابوالفضل ،شهدا و اسراي كربلا و اين خاندان بزرگ انجام دهد ارزش دارد .

امام جمعه ميبد افزود : شما خواهراني كه با نيت پاك بيش از سه ماه با گره زدن به قالي عشق و علاقه خود را به امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) نشان داديد بدانيد وقتي اين قالي در عتبات عاليات برسد مورد عنايت ملائكه و خداوند و امام حسين (ع) قرار مي گيريد .

وي با استناد به روايات گفت : هر روز 70 هزار ملائكه از آسمان براي زيارت قبر امام حسين (ع) به زمين مي آيند و تا قيامت گرد قبر ابا عبدالله الحسين (ع) مي مانند .

آيت الله اعرافي با اشاره به اهميت عاشورا و كربلاء گفت : روزگاري رضاخان عزاداري هاي امام حسين (ع) را قدغن كرد اما به بركت انقلاب اسلامي و همت ملت بزرگ ايران امروز همه عزاداري هاي ابا عبدالله الحسين (ع)  آباد و برپاست .

آيت الله اعرافي با بيان اينكه چگونه است كه اين همه اين خاندان بزرگ ، كربلا و عتبات عاليات ارزش پيدا كرده است ؟ گفت : وقتي كه امام حسين (ع) شهداء كربلا و حضرت زينب آن بانوي قهرمان تاريخ همه حيات و هستي خود را وقف خدا و اسلام و ارزشهاي اسلامي و معارف الهي كردند خداوند هم چنين پاداش بزرگي را به آنها عنايت فرمود كه امروز كربلا و عتبات اين همه داراي ارزش و تربت امام حسين (ع) داراي خاصيت و شفاء است .

امام جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات خود از همه كساني كه در بناي مهديه اميرآباد سهم و نقش داشتند كه موجب اين همه بركات در سطح منطقه و شهر شده است تشكر و قدرداني كرد .

همچنين از همه بانواني كه درطرح بزرگ قالي بافي به عتبات و عاليات شركت داشتند قدرداني كرد .  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا