آیت الله اعرافی گفت: صهیونیست‌ها تلاش گسترده‌ای برای نابودی اسلام و حتی سایر ادیان دارند که پیروان ادیان باید مراقب باشند در این دام‌ها نیفتند.

به گزارش یزدفردا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید جامعةالمصطفی‌العالمیه که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت:‌ امروز صهیونیست‌ها و ستمگران سیاست‌های زیادی را برای ضربه زدن به اسلام به کار می‌برند.

وی افزود: گسترش اسلام هراسی، از جمله سیاست‌های استکبار است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به راه افتاد و امروز نیز با بیداری اسلامی شدت بیشتری یافت. آنها تلاش دارند تا چهره خشنی از اسلام و ایران به جهانیان ارائه نمایند.

رئیس جامعة‌المصطفی جایگزین کردن اسلام‌های بدلی و قلابی را از دیگر اقدامات صهیونیست در جهان معرفی و عنوان داشت:‌ صهیونیست‌ها تلاش دارند که در میان امت‌ اسلام به جای اسلام ناب و مبارز علیه استکبار، اسلامی بدلی، لیبریال و موافق امت‌های غربی ارائه نماید.

وی به تلاش استکبار برای ایجاد جنگ‌های مذهبی در میان ادیان و مذاهب مختلف اسلامی و دامن زدن به اختلافات اشاره کرد و ادامه داد: صهیونیست‌ها همچنین در رویکردی جدید، به حرمت‌زدایی از مقدسات اسلامی ودیگر ادیان و مذاهب دارند که متأسفانه این حرمت‌ها که گاهی به ارزش‌های مسیحیت روا می‌شود، شاهد سکوت جامعه مسیحیان هستیم.

آیت الله اعرافی با بیان این که هیچ قانونی اجازه توهین به ناموس فکری ادیان و مذاهب را توجیه نمی‌کند، ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) جان جانان ماست و محبوب‌ترین در میان امت اسلامی می‌باشد. این که کسی به شخصیت مقدس ایشان توهین کند، برای ما هرگز قابل تحمل نیست.

وی پیامبر(ص) و قرآن را بزرگ‌ترین سرمایه مسلمانان معرفی کرد وگفت: این سرمایه‌ها، تنها متعلق به مسلمانان نیست،‌ بلکه متعلق به همه بشریت و ستون فقرات اندیشه‌های ایمان و آرمانی می‌باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که چنین اقداماتی زمینه‌ساز اختلافات بین الادیان است، ادامه داد:‌ چنین اقداماتی به دلیل هراس استکبار از اسلام و بیداری اسلامی است که موجب گسترده‌تر شدن تعالیم دینی می‌باشد. اسلام پیام‌های حیات‌بخشی دارد که ملت‌ها را در برابر استکبار بیدار می‌کند.

وی در ادامه به شعار امسال جامعة‌المصطفی مبنی بر قرآن و پیامبر اعظم گفت: انتخاب چنین شعاری راهکاری برای مقابله فکری با چنین اقداماتی می‌باشد که در تمامی برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و... در المصطفی مد نظر قرار می‌گیرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اقدامات گسترده در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در المصطفی اظهارداشت: در سال جدید باید عزم را برای مقاصد بلند‌تر جزم کرده و چشم‌انداز وسیعی را در پیش روی خود ترسیم کنیم تا بتوانیم جایگا تشیع را در گفتمان اسلامی در جهان حفظ کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب و فضلای حوزه باید نسبت به انقلاب، شهدا، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و دیگر سرمایه‌‌های نظام توجه داشته باشند و نصایح مقام رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا