رضا ملاحسینی اردکانی

رضا ملاحسینی اردکانی
عصر یک روز داغ شهریوری خسته و بی رمق مثل هر روز دیگر از سر کار برمی گشتم و از تهرانپارس راهی مقصد خود بودم. ماشین از کوچه پس کوچه ها به بزرگراه رسالت پیچید و من هم مثل همیشه خیره خیره بیرون را نگاه می کردم؛ ساختمانها، ماشین ها، آدم ها و هر چیز دیگری که بتواند برای یک دم آدمی را از فکر و خیال فارغ کند. از رسالت داخل بزرگراه شهید باقری شدیم و مسیر هر روزه را گَز می کردم. خیره به ساختمانها نگاه می کردم که از دور یک نقاشی دیواری کم کم خود را نمایان می کرد. در اینجا بر عکس شهر خودمان دیوارها را به نقوش مختلف تزیین می دهند. بزرگراه شهید باقری اما جای جای آن تصاویر شهدا را در خود جای داده است. بر این اساس حدس زدم که باید تصویری از سرداری شهید باشد که به تازگی ( یعنی همین یکی دو روز گذشته) به اتمام رسیده است.

کنجکاو بودم که بدانم این بار عکس کدام شهید را کشیده اند. هرچه جلوتر می رفتیم بخشهای بیشتری از نقاشی دیواری خود را نشان می داد؛ وقتی چهره را کامل دیدم پیش خود گفتم که چقدر این تصویر آشناست!! بله تصویر همان تصویر همیشگی سردار الغدیریان، شهید ذبیح الله عاصی زاده بود. حقیقت اینکه تعجب کردم! تا به حال تصویر هیچ یک از سرداران الغدیر را در تهران بر دیوار نقاشی شده ندیده بودم. نمی دانم چرا؟ این اولین بار است که تصویری از سرداران یزد را (البته به جز جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان که اصالتاً از سانیج تفت بوده اند) در این اندازه و در چنین مسیر پرترددی به دیوار نقاشی کرده اند. انصافاً هم از نقاشی های دیواری انجام شده در یزد بسیار زیباتر و بهتر بود!

بله به همت شهرداری منطقه 4 تهران تصویر سردار شهید ذبیح الله(عباس) عاصی زاده بنیانگذار و فرمانده تیپ 18 الغدیر یزد همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس و در آستانه سالروز شهادت آن بزرگوار در بزرگراه شهید باقری، تقاطع بزرگراه رسالت (در شرق تهران) به اتمام رسید. هرچند شنیده های بنده حاکی از آن است که پیگیری های دکتر ناظمی اردکانی در تحقق این مهم بی تاثیر نبوده است. حالا هر روز که به محل کار می روم و از کنار این تصویر می گذرم باردیگر دل را به شهر و دیار خود روانه می کنم و برای لحظه ای غم غربت را فراموش می کنم!

راستی به نظرم دیوارهای شهرخودمان نیز منتظر است تا تصاویر شهدا و مفاخر اردکان هم بر آنان نقش بندند که منتظر همت شورا و شهرداری و سایر نهادهای مرتبط می باشد!

روحش شاد و یادش گرامی!










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا