به گزارش سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری میبد یکی از حوادث ناگواری که مدتی است درکشور ما موجب خسارت مالی و جانی به صاحبان خودروها می شود آتش گرفتن خودرو به هنگام سوختگیری گاز  CNGمی باشد که اگر برخی از نکات ساده ولی با اهمیت در جایگاه های سوخت رعایت شود این گونه حوادث رخ نخواهد داد.

با توجه به اینکه شهر میبد نیز دارای چندین جایگاه سوخت می باشد و امکان استفاده از آن در شهر گسترش پیدا کرده و هر روز به مراجعین به جایگاه های سوخت CNG  افزوده می شود درادامه به برخی از نکات ایمنی اشاره می کنیم تا با رعایت آنها شهروندان عزیز میبدی با خیالی آسوده از سوخت پاک گاز طبیعی استفاده کنند.

      ·         با خودرويي وارد جايگاه شويم كه داراي مجوز سوخت‌گيري مجاز از مراجع ذيربط باشد.

    ·         قبل از ورود به جايگاه CNG ، سرنشینان خودرو را خارج نماييم.

·         در هنگام ورود به جايگاه و موقع سوختگیری از سيگار كشيدن و استفاده از موبايل پرهيز نماييم.

·         به اپراتور جايگاه اجازه دهيم قبل از سوخت‌گيري، با بازنمودن درب صندوق خودرو، و بازديد چشمي از تجهيزات، نسبت به بررسي ضريب ايمني تجهيزات گاز‌سوز، اطمينان لازم را كسب نمايد. ( تجربه نشان داده بیشترین علت آتش سوزی خودروهای گازسوز به علت نصب کپسول های غیر استاندارد و نصب شده در کارگاه های غیر مجاز بوده است)

·         اتصال نازل به خودرو و سوخت‌گيري را به اپراتور جايگاه واگذار نماييم و هرگز شخصاً مبادرت به سوخت‌گيري ننمائيم.

·         در تمام مدت سوختگيري ترمز دستي خودرو محكم كشيده شده باشد و در صورت دنده اتوماتيك بودن خودرو، دنده در وضعيت « Park » قرار داشته باشد.

      ·     در زمان سوختگيري گاز طبيعي فشرده (CNG) يا تخليه گاز از خودرو، موتور خودرو بايد خاموش باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا