آیت الله اعرافی امام جمعه میبد درخطبه عبادی نمازجمعه این هفته میبد در ادامه بحث امانتداری گفت : در اسلام امانتداری بعنوان یک اصل مهم مورد تاکید قرار گرفته است و نشانه انسان مومن و پایبند به دین این است که نسبت به امانات مردم توجه دارد و آن را مورد خیانت قرار ندهد .

به گزارش یزدفردا به نقل از میبد آدینه ، امام جمعه میبد با اشاره به آثار دنیوی و اخروی امانت گفت : اگر خانواده و یا جامعه ای مقید به امانت باشد در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد بود.

خطیب جمعه میبد اولین اثر و برکت امانتداری در اموال و امانات مردم را جلب محبت خدا بیان کرد و افزود : خداوند نسبت به کسی که در امانت خیانت کند خشمگین می شود و کسی که در امانت مردم دقت کند مورد لطف و محبت قرار می دهد .

وی دومین ثمره امانتداری را نجات از عذاب جهنم بیان کرد و افزود : پیامبر گرامی اسلام در روایتی خطاب به  مسلمانان فرموده است : به زودی دروازه های عالم به روی مسلمانان بازخواهد شد و امروز که مسلمانان در حصار محدودیت هستند دروازه های عالم به روی آنها باز می شود و کسانی که در آینده جهان اسلام و سرزمین های اسلامی را در دست خواهند گرفت به جهنم خواهند رفت مگر اینکه تقوای خدا پیشه کنند و امانت را رعایت کنند.

آیت الله اعرافی گفت : سومین آثار و برکات رعایت امانت این است که کسی که امانت مردم را رعایت کند با اولیاء و پیامبران محشور خواهد شد .

امام جمعه میبد چهارمین آثار مثبت رعایت امانتداری را افزایش رزق بیان کرد و افزود : رعایت امانتداری موجب می شود انسان در دنیا مبتلابه گدایی و فقر نشود و در این باره پیامبر گرامی اسلام فرموده است : امت من تا زمانی سعادتمند هستند که با یکدیگر مهربان باشند ، اهل بخشش باشند ، امانتدار باشند , از گناه و معصیت دوری کنند ، مهمان نواز باشند ، نماز برپا دارند و زکات دهند و اگر این اعمال را انجام دهند هرگز دچار قحطی و خشکسالی نمی شوند.

خطیب جمعه میبد افزود : رعایت امانت موجب پاک شدن انسان از نفاق، باعث کفاره گناهان میشود

وی تصریح کرد : اگرجامعه ای از امانتداری فاصله بگیرد همه خوبی ها از آن گرفته می شود و باید امانتداری به صورت فرهنگ درجامعه دربیاید و کودکان باید از مدرسه دقت در امانت را یاد بگیرند.

امام جمعه میبد گفت :  پیامبر اکرم (ص) فرموده است : از ما نیست کسی که در امانت حتی کم خیانت کند و چهار چیز اگر وارد یک خانه شد آن خانه روی سعادت نمی بیند . خیانت ، دزدی، شراب و زنا .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا