خطيب جمعه ميبد گفت : غرب دنياي اسلام را با روش هاي مفتضحانه تست نكند و بداند كه امت اسلام پاي دين و اسلام خود ايستاده است و اين حركت هاي نابخردانه جمعي غافل به اسلام ، موجب همبستگي در جهان اسلام شده است .

به گزارش یزدفردا به نقل از پایگاه خبری ستاد نماز جمعه میبد ، آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در خطبه هاي نماز جمعه ميبد با اشاره به اهانت غرب به ساحت مقدس پيامبر اسلام صلوات الله عليه گفت : موج دفاع از پيامبر اسلام امروز در سراسر جهان مشهود و ملموس است.

خطيب جمعه ميبد تصريح كرد : غرب دنياي اسلام را با روش هاي مفتضحانه تست نكند و بداند كه امت اسلام پاي دين و اسلام خود ايستاده است و اين حركت هاي نابخردانه جمعي غافل به اسلام موجب همبستگي در جهان اسلام شده است .

وي خاطرنشان كرد : ملت ايران هميشه در دفاع از ارزشهاي الهي و پيامبر اسلام پيشگام بوده و خواهد بود .

هفته دفاع مقدس :

آیت الله اعرافي هفته دفاع مقدس را گرامي داشت و افزود : جنگ 8 سال دفاع مقدس جنگ نابرابري بود كه ملت بزرگ ايران با قدرت ايمان ، خود و كشورش را در برابر دشمنان غدار حفظ كرد .

امام جمعه ميبد ايمان و اخلاص ، شهادت طلبي ، صبر و پايداري ، دوستي و برادري ، حضور نسل نوجوان و جوان در ميدان جنگ ، نقش خانواده ها در اعزام فرزندان خود به جبهه ها و نقش مساجد و پايگاه هاي بسيج را راز عظمت و پيروزي ملت بزرگ ايران در 8 سال دفاع مقدس برشمرد و تصريح كرد : مقطع جنگ مقطع بي نطيري در تاريخ كشور ماست كه بايد در كتابهاي مدارس ، دانشگاه ها و حوزه ها و همه محيط هاي اجتماعي ، ياد و خاطره شهداء و 8 سال دفاع مقدس زنده نگه داشته شود .

خطيب جمعه ميبد با بيان اينكه دفاع مقدس را بايد احياء كرد افزود :جنگ ما جنگ الهي و آسماني بود  و بايد در باره دفاع مقدس كتاب نوشت ، آثار توليد كرد و هنر و ادبيات را در خدمت دفاع مقدس قرار داد .

وي تصريح كرد : براي شناخت بيشتر دفاع مقدس بايد در استان و شهرها موزه شهدا و دفاع مقدس برپا كرد و با تدريس دفاع مقدس در آموزش و پروش ، تعيين رشته در دانشگاه ها ، برگزاري يادواره ها و يادمانهاي شهداء ، جايگاه دفاع مقدس را تقويت كرد .

آیت الله اعرافي در ادامه با بيان اينكه بدون قدرت نظامي ، معنوي و روحي و اخلاقي نمي توان كشور را حفظ كرد افزود : بايد با شجاعت مثل زمان جنگ در برابر دشمنان صف كشيده ايستادگي كرد و قوي و مقاوم بود چرا كه با تلاش در تمام ابعاد علمي ، اقتصادي ، توليدي ، صنعت و صبر و پايداري مي توان بر دشمن غالب شد .

عوامل مهم در پيروزي يك جبهه در مقابل جبهه ديگر:

امام جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات خود با تحليل دوران  8 سال جنگ ايران با عراق و دفاع مقدس به مهمترين عوامل برتري يك جبهه به جبهه ديگر گفت : جنگ 8 سال دفاع مقدس جنگ نابرابري بود كه ملت ايران در نهايت ضعف و فشار و هجمه هاي خارجي شكست نخورد و خود و كشورش را با معجزه الهي و شكوه خود حفظ كرد .

خطيب جمعه ميبد جنگ افزار وسيع و پيشرفته را اولين عامل در پيروزي بيان كرد و افزود : ملت ايران در برابر دشمنان از جنگ افزارهاي پيشرفته برخوردار نبود و در مقابل عراق با وصل به قدرتهاي منطقه و غرب از توانايي بالايي برخوردار بود .

2- اقتصاد و بودجه جنگ كه رژيم بعث با حمايت كشورهاي غرب نادان منطقه براي به زانو درآوردن ملت ايران از قدرت اقتصادي بهره مند بود .

3- تعداد سرباز و لشگر و ارتش ، كه ملت ايران در ابتداي جنگ از تعداد لشگر و سرباز در سطح پايين نسبت به ارتش عراق داشت كه بعدا با تشكيل سپاه و بسيج جبران شد .

4- داشتن حامي در جنگ : در جنگ 8 سال دفاع مقدس دشمن از سوي دولت هاي عرب نادان منطقه و قدرتهاي غربي حمايت و پشتيباني مي شد .

5- داشتن اطلاعات جنگي : ارتش عراق از طريق ، ماهواره ،سيستم هاي امنيتي ، اطلاعاتي و جديدترين دستگاه هاي اطلاعات موقعيت لشگر ايران را دريافت مي كرد .

6- آموزش نظامي : كشور ما تازه از انقلاب بيرون آمده بود و از مهارت ، تاكتيك و آموزش هاي نظامي خوبي برخوردار نبود .

7- جنگ رواني و تبليغاتي عامل مهم در پيروزي يا شكست يك جبهه در برابر جبهه ديگر است . درجنگ 8 سال دفاع مقدس ، صدها راديو و تلويزيون و دستگاه هاي تبليغاتي در اختيار صدام و جريان هاي ضد ايران در تلاش تضعيف افكار ملت ايران و تقويت جبهه دشمن بود .

8- ابعاد جنگ : جنگ ما جنگ بين المللي بود و به ظاهر يك جنگ ميان دو كشور بود در حالي كه صدام به نيابت از همه قدرتهاي شرق و غرب و دنياي مستكبر در برابر انقلاب نوپاي اسلامي ايستاده بود تا ملت ايران را به شكست بكشانند .

9- در جنگ يكی از راههاي توفيق اين است كه پشت جبهه و درون كشور مشكلات وجود نداشته باشد در حالي كه ما در پشت جبهه با انواع گروهك ها و ترور شخصيت ها روبرو بوديم .

10 – مدت جنگ : بعد از جنگ جهاني دوم و جنگ ويتنام ، جنگ ما بزرگترين جنگ در دنيا بود .

11- حجم عمليات و ميدان جنگ : 14 هزار كيلومتر از سرزمين هاي ما در جنگ اشغال شد و بيش از 1300 كليومتر از مرزهاي ما مورد تهاجم قرار گرفت . وقتي اين محورها را كنار هم قرار دهيم به اوج عظمت 8 سال دفاع مقدس و شكوه ملت ايران پي مي بريم .

جنگ ما مثل جنگ هاي صدر اسلام ، جنگ احد ، خيبر و حنين بود كه همه دنيا در مقابل دين قد علم كردند اما به فضل خدا و فداكاري رزمندگان اسلام به هيچ كدام از اهداف خود نرسيدند .

اهداف دشمن درجنگ ايران وعراق :

آیت الله اعرافي با اشاره به اهداف دشمنان در جنگ ميان ايران و عراق گفت : دشمنان درصدد بودند اولا : كشور و نظام اسلامي را ساقط كنند دوم : خوزستان و مناطق نفت خيز كشور را تجزيه كنند و سوم اگر اين اهداف عملي نشد قرارداد 1975 و مرزها را اصلاح كنند كه اگر جوانان و ملت بزرگ ايران ايستادگي نمي كردند دشمن به اهداف خود دست مي يافت .

بازگشايي مدارس :

امام جمعه میبد در بخش ديگر از بيانات خود شروع سال تحصيلي را به دانش آموزان و دانشجويان تبريك گفت و افزود : دانش آموزان و دانشجويان سرمايه و آينده سازان جامعه هستند و بايد با عشق و شوق وارد كلاس هاي درس شوند و ميراث دفاع مقدس را با علم و دانش و اخلاق خود حفظ كنند .

امام جمعه ميبد گفت : خانواده ها و معلمان و مربيان بايد مسئله قرآن و نماز و اخلاق و تربيت را مورد توجه قرار دهند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا