نماینده مردم اردکان: پرهیز از تنگ نظری ،عدم اعمال سلیقه های شخصی و  اعتماد به هنرمندان جوان از لوازم توسعه فرهنگی است / با پیشنهاد "تابش" صندوق حمایت از هنرمندان اردکان تشکیل می شود

نماینده مردم اردکان گفت: پرهیز از تنگ نظری ،عدم اعمال سلیقه های شخصی و  اعتماد به هنرمندان جوان از لوازم توسعه فرهنگی است.

نماینده مردم اردکان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کانونهای فرهنگی - هنری شهرستان اردکان با بیان اینکه پرهیز از تنگ نظری ، اعمال سلیقه های شخصی و  اعتماد به هنرمندان جوان از لوازم توسعه فرهنگی است، بخشی از ناهنجاری های اجتماعی را متوجه متولیان فرهنگ عنوان نمود و اظهار داشت:علیرغم اعلام سیاست های دولت در توجه ویژه به حوزه فرهنگ،نمود عینی و ملموس ان در جامعه مشخص نیست و دیدگاه دولت در برخی موارد تفاوت چندانی با دولتهای قبلی ندارد ، شاید به دلیل بعضی ملاحظات،صرفا برخی جریانات همراهی بیشتری داشته اند یا به تعبیری کمتر در کار دولت سنگ اندازی کرده اند.

"محمدرضا تابش" با اشاره به عقبه فرهنگی و داشته های تاریخی اردکان، از رکود فعالیتهای فرهنگی و هنری در این شهرستان ابراز ناراحتی کرد و از اداره ارشاد اردکان خواست موانع فراروی فعالیت های هنرمندان را مرتفع کند، همچنین دستگاههای اجرایی نظیر شهرداری از توانمندی هنرمندان اردکانی در پیشبرد اهداف سازمانی شان بهره ببرند که این امر می تواند تاثیرگذاری فراوان تری داشته باشد و هم کمک کار اصحاب هنر در اجرای ایده هایشان باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه با گرامیداشت دهه کرامت گفت: همه مسائل حوزه فرهنگ و هنر کمبود پول نیست بلکه با برخی نشستها و تعاملات بین دستگاهی ،مشکلات قابل حل شدن است.

"بهرام عبدالحسینی"با اشاره به اینکه با یک نگاه استانی امور را پی می گیرد اضافه نمود: در هر شهرستان و بر اساس توان و پتانسیلهای موجود برنامه ای را تدوین نموده ایم که بر همین اساس در شهرستان اردکان دومین همایش ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی برنامه ریزی شده که ان شاا.. با هماهنگی مسئولان و ارتباط موثر نماینده مردم اردکان با وزیر ارشاد،این برنامه در سطح عالی برگزار شود.

وی با تشریح برخی شاخصهای فرهنگی استان یزد و برنامه های در دست اجرا اظهار امیدواری کرد تا انجمنها از سستی و رخوتی که بوجود آمده به حالت جنب و جوش درآیند.

احمد کمالی فرماندار اردکان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در حوزه زیرساختی کمک های خوبی صورت گرفته است گفت: در سال گذشته بودجه خوبی در حوزه فرهنگ اختصاص یافته و سعی خواهد شد مشکلات و تنگناها برطرف شود.

محمدعلی مروتی شهردار اردکان با اعلام آمادگی شهرداری برای حمایت از هنرمندان و طرحهای آنها در حوزه مدیریت شهری،خبر از احداث خانه فرهنگ شهروندی در آینده نزدیک داد.

از جمله موارد مطرح شده از طرف روسای انجمنهای فرهنگی-هنری اردکان می توان به بدبینی برخی مسئولان نسبت به موسیقی،عدم توجه لازم به تئاتر،ناملایمات متعدد نسبت به اصحاب هنر و اعمال سلایق شخصی و سیاسی در مدیریت فرهنگی شهر،امکان راه اندازی نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی،تامین اعتبار فعالیتهای هنری شهر،وضعیت سینما،تخصیص اعتبار به انجمن های تخصصی هنری برای خرید کتاب مناسب و غیره اشاره نمود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد و مسئولان قول پیگیری دادند.

از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه می توان به راه اندازی صندوق حمایت از هنرمندان با اعتبار اولیه 400 میلیون ریال با پیشنهاد تابش و حمایت مسئولان ،کمک به هنرمندان فعال در عرصه تولیدات فرهنگ شهروندی از طرف شهرداری و تشکیل جلسه در اینخصوص،تعیین قیمت کارشناسی سینمای اردکان از طرف شهرداری و پیگیری آن توسط "دکتر تابش" از طریق وزیر ارشاد برای راه اندازی مجدد،حمایت از هنرمندان تئاتر اردکانی در اجرای برنامه های داخلی و خارجی همچون هنرمندان مرکز استان وغیره اشاره نمود.

این جلسه به دعوت نماینده مردم اردکان و در محل دفتر وی برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا