یزدفردا :علی آبادی :تابش نماینده اردکان در مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه تابش در اخطاري مطرح كرد:مسوولان دقت كنند اظهارنظرشان مورد سوءاستفاده دشمن قرار نگيرد که طی خبر :

http://www.yazdfarda.com/news/1391/07/57872.html

متن کامل آن در یزدفردا منتشر شد و البته در خبرگزاری های کشور نیز انعکاس داشت "يك نماينده اصلاح‌طلب مجلس با انتقاد از برخي اظهارنظرهاي مسوولان به خصوص رييس سازمان انرژي اتمي و فرمانده سپاه از مسوولان درخواست كرد كه در موضع‌گيري‌هاي‌شان بيشتر دقت كنند تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگيرند.


به گزارش ايسنا، محمدرضا تابش در جلسه علني امروز (چهارشنبه) با تبريك ولادت امام رضا (ع) و گرميداشت هفته دفاع مقدس با استناد به اصل 40 قانون اساسي در اخطاري گفت: طبق اين اصل هيچ كس نمي‌تواند اعمال حق خود را وسيله اضرار به غير و تجاوز به منافع عمومي قرار دهد.

وي افزود: متاسفانه طي دو هفته اخير از سوي برخي مقامات كشوري و نظامي اظهارنظرها و موضع‌گيري‌هايي بيان شده كه به منافع ملي آسيب وارد مي‌كند. اين اظهارنظرها تبعات سوء امنيتي، سياسي و اقتصادي براي مردم در پي خواهد داشت.

وي معتقد است: اولين اظهارنظر غيركارشناسانه از سوي معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي مطرح شد مبني بر اين‌كه ما به آژانس اطلاعات غلط داديم تا گزارشات مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگيرد. بيان اين سخنان عجيب باعث بي‌اعتمادي آژانس،‌ شوراي حكام و سازمان ملل و همچنين سوءاستفاده دشمنان قرار گرفته است و اين موضوع بحث انرژي هسته‌يي ما در داخل و منافع ملي را خدشه‌دار مي‌كند.

تابش همچنين اظهارات اخير فرمانده سپاه را نگران كننده خواند و ابراز عقيده كرد: اين اظهارات نابساماني اقتصادي را در كشور رقم مي‌زند و باعث خروج سرمايه‌ها به خارج از كشور خواهد شد.

اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس نهم از مسوولان درخواست كرد كه در موضع‌گيري‌هاي خود بيشتر انديشه كنند تا سخنانشان مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگيرد و پيامدهاي سويي در عرصه اقتصادي،‌امنيتي و سياسي نداشته باشد تا طبق اصل صريح 40 قانون اساسي وسيله اضرار به غير و تجاوز به منافع عمومي نباشد.

پس از سخنان تابش رییس جلسه مجلس رییس جلسه مجلس تذکری ارائه داد

به گزارش ايسنا، محمدرضا باهنر كه رياست جلسه را بر عهده دارد در پاسخ به اين اخطار گفت: اين اخطار مربوط به دستور جلسه نيست. مجددا از نمايندگان درخواست داريم كه اخطار و تذكرات را مربوط به دستور مطرح كنند و اگر بحث‌هاي ديگر دارند آن را در پايان جلسه عنوان كنند.

در همان جلسه رسایی: اظهارات سرلشگر جعفری درست، دقیق و به موقع بود


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکر و اخطاری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با تشکر از مصوبه نمایندگان مجلس برای حمایت از ایثارگران گفت: بدهی ما به ایثارگران زیاد است که البته نمایندگان محترم به این موضوع اعتراف و اقرار دارند و انشاءالله در مواقع دیگر خدمات ما به ایثارگران بیشتر شود.

وی با بیان اینکه یک روزنامه اصلاح طلب همزمان با هفته دفاع مقدس کاریکاتوری موهن از رزمندگان دفاع مقدس چاپ کرده است، افزود: در این کاریکاتور رزمندگان در حالی به تصویر کشیده شده‌اند که به جای بستن سربند یکدیگر ،در حال بستن چشم‌های همدیگر هستند و این به این معناست که رزمندگان ما با چشمانی بسته از کشور دفاع می‌کردند.

رسایی گفت: چرا برخی نشریه‌ها که در گذشته پایگاه دشمن بودند توسط قلم به دستان مزدور خود به رزمندگان اهانت می‌کنند.

نماینده مردم تهران همچنین گفت: این سربند چشم نمی بندد، چشم باز می‌کند.

رسایی در ادامه به اخطار یکی از نمایندگان مجلس درباره اظهارات فرمانده کل سپاه اشاره کرد و گفت:‌ یکی از نمایندگان درباره اظهارات فرمانده کل سپاه و رئیس سازمان انرژی اتمی تذکر دادند، در حالی که سخنان فرمانده عزیز سپاه، سرلشگر عزیزجعفری دقیق و به موقع بود.

وی با بیان اینکه اظهارات فرمانده سپاه درباره لبنان تکرار بیانات مقام معظم رهبری بوده است گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما در جنگ 33 روزه دخالت کردیم، در نبرد 22 روزه دخالت کردیم و نتیجه آن را گرفتیم.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از اظهارات سرلشگر جعفری حمایت می‌کند و آن را عزت‌مندانه می‌داند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به روزهای آخر خود رسیده است و حتی اوباما دست رد به سینه این رژیم می زند و سفیر خودش را فرامی‌خواند که این امر نتیجه زحمات ملت ایران است.

وی در پایان گفت: اگر رژیم صهیونیستی تعرضی به خاک ایران بکند نابودی خود را رقم زده است و قطعا سپاه پاسداران با حمایت مجلس شورای اسلامی رژیم متجاوز صهیونیستی را از صحنه روزگار محو خواهد کرد.

مجلس با فریاد «الله اکبر» از فرمانده کل سپاه حمایت کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از اظهارات ضدصهیونیستی و ضد آمریکایی سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه، شعار الله اکبر را در صحن علنی طنین انداز کردند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس به هنگام دفاع حجت الاسلام رسایی از اظهارات اخیر سرلشگر جعفری از جای خود برخاسته و با شعار الله اکبر از اظهارات فرمانده کل سپاه تقدیر و اظهارات رسایی مبنی بر حمایت مجلس از سرلشگر جعفری را تأیید کردند.

 

دریزد

یکی از سایت های متحدالمدیر یزد طی پیامک و خبری آنگونه القاء نمود که تابش در حین سخنرانی فرمانده سپاه در مجلس تذکر داده و نمایندگان در اعتراض به وی و در حمایت از فرمانده سپاه تکبیر گفته اند و در ادامه در مصاحبه ای اختصاصی با فرماندار یزد حرکت تابش را محکوم کرد و در همان خبر هم آوردند که تابش در حین سخنرانی فرمانده سپاه تذکر داده و فرماندار یزد هم این حرکت را محکوم کرده بودند و جالبتر اینکه در همان زمان یعنی چهارشنبه فرمانده سپاه در یزد تشریف داشته و دوستان که به نوعی زیر مجموعه هم می باشند خبر از حضور ایشان در مجلس داده اند .

متن کامل مصاحبه فرمانداریزد :

واکنش فرماندار یزد به اقدام دیروز یک نماینده اقلیت مجلس؛
اقدام نماینده اصلاح طلب با ذات نظام در تضاد است
عزیز الله سیفی در واکنش به اظهارات مخالف مصالح نظام نماینده اصلاح طلب گفت: اقدام این نماینده ی اقلیت مجلس در تذکر به فرمانده کل سپاه پاسداران، با ذات نظام در تضاد است.

فرماندار یزد در گفتگو با خبرنگار..... با اشاره به تذکر تابش در زمان سخنرانی ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی سرلشکر جعفری در مجلس گفت: انقلاب ما و نظام ما یک سری ارزش هایی دارد که با منافع دنیای استکبار همخوانی نداشته و جزئی تفکیک ناپذیر از اعتقادات ماست؛ از جمله این اعتقادات و باورها، مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت کار است و این چیزی نیست که بگوییم “با منافع ما در تضاد است” !

 

سیفی در ادامه افزود: مبارزه و برائت از دشمنان جزء ذات انقلاب و اعتقادات ماست و سخن سردار جعفری همان نکاتی بود که در سال ۵۸ امام راحل (ره) پس از تسخیر لانه ی جاسوسی به آن اشاره کردند و در صحیفه ی نور ایشان نیز مهمترین اهداف انقلاب را “مبارزه با صهیونیسم “و “برائت از دشمنان که نمونه بارز آن صهیونسیم و آمریکا است” بیان نموده اند.

فرماندار یزد خاطر نشان کرد: در زمان حاضر نیز مقام معظم رهبری این برائت را جزء اهداف اساسی این انقلاب می دانند که تکبیر نمایندگان مجلس بعد از تذکر تابش نیز، به دلیل این بود که وی دقیقاً تذکری که داده بود، در راستای مخالفت با منافع صریح نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی در خصوص طرح این تذکر توسط تابش در زمان سخنرانی سرلشکر جعفری گفت: این تذکر ، تفسیر به رأی خود از قانون اساسی است و با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات ریاست جمهوری، تابش با این اقدام، قصد ابراز وجود و جذب آراء مردم را به نفع اصلاح طلبان داشته، در صورتی که مردم دیگر از مواضع منفعلانه اصلاح طلبان آگاه شده اند.

 

ذکر این نکته لازم است تابش در روز چهارشنبه زمانیکه سرلشگر جعفری در مجلس درحین سخنرانی، مواضع ضدصهیونیستی و ضد اسرائیلی خود را بیان نمودند با تذکرقانون اساسی تابش مبنی بر اینکه این سخنان با منافع ملی ما در تضاد است روبه رو شد و نمایندگان نیز در تأیید سخنان سرلشکر جعفری و ردّ ادعا و تذکر تابش فریاد” الله اکبر” سر دادند.

در اردکان

وبلاک نویس اردکانی در این رابطه واکنش نشان داده و به سخنان فرماندار یزد اعتراض نمود که در یزد فردا هم انتشار یافت :

واکنش وبلاک نویس اردکانی به سخنان فرماندار یزد در مورد تابش:  گاف وتوهین بی سابقه وسخیف به نماینده مردم شهیدپرور و انقلابی اردکان

 

واکنش رسمی تابش

تابش و دفتر ایشان هنوز به صورت رسمی در این رابطه واکنشی نداشته اند

در روز های آتی باید منتظر ادامه تحرکات از طرف تابش و مخالفان ایشان باشیم

تابعد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا