صبح امروز دومین جلسه کارگروه هنری مرکز فرهنگی شهید آوینی شهرداری تفت در محل دفتر شهردار برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تفت، صبح امروز دومین جلسه کارگروه هنری مرکز فرهنگی شهید آوینی شهرداری تفت در محل دفتر شهردار برگزار گردید.

در ابتدای جلسه محمد حسین دهقانی مدیر مرکز، ضمن عرض خوشامد و مرور اقدامات گذشته به بیان اهداف این جلسه پرداخت. وی خواستار راه اندازی هر چه زودتر فعالیت های حمایتیِ هنری مرکز از جمله تئاتر و نمایش با تلاش اعضاء شد.

ابواقاسم محی الدینی شهردار تفت، با بیان این که هدف اصلی مرکز فرهنگی انجام آموزش های زندگی، شهروندی و اجتماعی است گفت: مرکز فرهنگی شهید آوینی قصد ندارد فعالیت جدیدی انجام دهد بلکه عمده کار ما حمایت و هدایت امور هنری شهر برای کیفیت بهتر و نتیجه دهی آن است.

وی افزود: از همه قالب های نمایشی برای این هدف می توان استفاده کرد که قطعاَ طنز یکی از این روش هاست. ولی نمی توان نام هر کار خنده داری را طنز گذاشت چون طنز ار لودگی و تخریب مبرّا است.

شهردار تفت گفت: باید با توجه به ارزش کار فرهنگی برای آن هزینه کرد نه این که با توجه به مقدار پول و اعتبار به کار فرهنگی بپردازیم.

محمدحسن زارعیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز ضمن تقدیر از شهرداری بخاطر حمایت از برنامه های فرهنگی هنری به معرفی وضعیت تئاتر و نمایش شهرستان پرداخت. به گفته وی در حال حاضر دو گروه نمایشی در تفت دارای مجوز هستند.

وی افزود: ارشاد اسلامی تفت آمادگی هر گونه همکاری با شهرداری را در خصوص تئاتر دارد. وی همچنین خواستار اجرای تئاتر خیابانی و نمایش در مراکز عمومی شهری ازجمله بوستان ها شد.

در ادامه این جلسه محمد رسول شجاعی از هنرمندان پیشکسوت تفتی به بیان دیدگاه های خود پرداخت. وی گفت: با نگاهی به گذشته در می یابیم که تئاتر تفت در دوران گذشته بسیار قوی بوده ولی با گذشت زمان کم کم از رونق قبلی افتاده که یکی از مشکلات اصلی عدم پیشرفت همراه با روز و ذائقه مردم می باشد.

وی از دیگر مشکلات موجود به سطحی بودن برخی از نمایش ها بخاطر عدم وقت گذاری لازم در فراهم کردن مقدمات و تهیه متن نمایشنامه اشاره کرد. شجاعی خواستار اصولی و ریشه ای بودن گام هایی شد که  توسط شهرداری در حال انجام است تا در آینده این حمایت به شکل صحیح ادامه یابد.

در پایان جلسه مقرر شد روند برنامه های نمایشی بطور کامل تهیه شود تا در جلسه بعد قالب حمایتی کار مشخص گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا