مدیر بورس منطقه ای یزد گفت: تعداد سهامداران بازار بورس این استان در شهریورماه سال امسال در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل 70 درصد افزایش یافت.

یزدفردا : "علی اکبر جعفری " با بیان اینکه در این ماه، 203 کد جدید سهامداری وارد بورس استان شد؛ از افزایش 20 درصدی حجم سهام مورد معامله در این مدت خبر داد.

وی گفت: در شهریورماه بیش از 85 میلیون و 647 هزار سهم به ارزش 267 میلیارد و 134 میلیون ریال  در تالار بورس منطقه ای یزد داد و ستد شد که حدود 49 میلیون  سهم به ارزش 150 میلیارد و 858 میلیون ریال مربوط به خرید و بقیه مربوط به فروش می باشد.

به گفته مدیر بورس منطقه ای یزد در این ماه، شاخص کل معاملات از 24 هزار و 279  واحد در اولین روز کاری به  26 هزار و 514   واحد در پایان ماه رسیده است. 

وی با بیان اینکه طی همین مدت تعداد 120 نفر با شرکت در کلاس های آموزشی با مفاهیم و ساز و کار فعالیت در بورس آشنا شدند، تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بورس و روش های تأمین مالی ویژه شرکت های صنعتی – معدنی در گندله سازی اردکان و تأمین مالی بازار سرمایه ویژه شرکت های معدنی و صنایع وابسته در کنفرانس ملی معدنکاری در دانشگاه یزد را از برنامه های آموزشی و ترویجی بورس یزد در این ماه می باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا