نماینده مردم شریف شهرستانهای ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهريز در مجلس شوراي اسلامي با رییس اداره تعاون روستایی شهرستان مهريز و تعدادی از مدیران عامل تعاونیهای روستایی و کشاورزی دیدار کرد. زارعزاده از تعاونیهای روستایی و کشاورزی خواست در راستای کاهش مهاجرت روستایان و ایجاد اشتغال در روستا تلاش کنند.

  در جلسه ايي كه با حضور نماينده حوزه انتخابيه شهرستانهای ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهريز در مجلس شوراي اسلامي، رئيس اداره تعاون روستائي شهرستان مهريز و تعدادی از مدیران عامل تعاونیهای روستایی و کشاورزی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین زارعزاده نماينده مجلس شوراي اسلامي ضمن اعلام اين مطلب گفت: در صورتي که تعاونيهاي روستائي و كشاورزي به وظايف اصلي خود عمل کنند، مهاجرت و بيكاري روستاییان کاهش می یابد. زارعزاده خريد، فروش و بازاریابی محصولات كشاورزي و دامي، تهيه و توزيع نهاده هاي كشاورزي و خدمات رساني به اعضاء و روستائيان  از اصلی ترین وظایف این تشکل ها عنوان کرد.

در اين جلسه رئيس اداره تعاون روستائي مهريز گزارشي از اقدامات انجام شده از سوي تعاونيهاي روستائي و كشاورزي ارائه نمود. بزاززاده خريد و فروش خيارسبز گلخانه اي و شير دامداران و همچنين راه اندازي مركز عرضه محصولات كشاورزي و دامي را از جمله اقدامات شاخص تعاونیهای روستایی و کشاورزی در سال جاری بیان کرد. وی افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و کمبود نقدینگی را از جمله چالش های پیش روی تعاونیها دانست و از نماينده مجلس تا از محل تسهيلات كم بهره و يا طرحهاي كميته توسعه بخش كشاورزي، نقدينگي مورد نیاز تشکلها تأمین  و مسائل و مشکلات تعاونیهای روستایی و کشاورزی در مجلس شورای اسلامی طرح و مورد بررسی قرارگیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا