چند تن از كارشناسان امور مالي و درآمد شهرداري‌هاي استان يزد از روند رسيدگي به پرونده هاي مالي، قراردادها و نحوه محاسبه و دريافت عوارض از شهرداري ميبد بازديد به عمل آوردند و در جلسه اي با حضور شهردار ميبد به نقد و بررسي و ارائه پيشنهاد در اين خصوص پرداختند.

به گزارش روابط عمومي شهرداري ميبد چند تن از كارشناسان امور مالي و درآمد شهرداري‌هاي استان يزد از روند رسيدگي به پرونده هاي مالي، قراردادها و نحوه محاسبه و دريافت عوارض از شهرداري ميبد بازديد به عمل آوردند و در جلسه اي با حضور شهردار ميبد به نقد و بررسي و ارائه پيشنهاد در اين خصوص پرداختند.

بابايي كارشناس امور مالي اداره كل امور شهري و شوراهاي استانداري يزد هدف از بازديد ها و جلسات دوره‌اي در شهرداري‌هاي مختلف را انتقال تجربيات و هماهنگي بيشتر بين مسئولين امور مالي عنوان كرد. اين دوره ها هر هفته يك‌بار چهار شنبه‌ها و  با حضور برخي از كارشناسان در شهرداري‌هاي مختلف برگزار مي‌شود تا ضمن آشنايي با نحوه محاسبه و نظام دريافت و پرداخت در آن شهرداري، يكپارچگي بيشتري در تعيين نرخ عوارض حاصل شود. وي عنوان كرد هم‌اكنون رسيدگي به پرونده‌هاي مالي در شهرداري هاي استان به روز انجام مي شود و در كنار آن لازم است تمامي شهرداري ها به سامانه الكترونيكي محاسبه و دريافت عوارض مجهز شوند و گزارش هاي لازم را با استفاده از نرم افزار ارائه نمايند.

در اين جلسه شهردار ميبد ضمن اشاره به جايگاه دوم شهر ميبد در استان به لحاظ جمعيت بيان داشت هم اكنون بيش از 45 پروژه عمراني خدماتي در سطح شهر ميبد فعال مي باشد و علاوه بر تنوع وظايفي كه به عهده شهرداري گذاشته شده رديف هزينه هايي از جانب ديگر نهادها و مؤسسات مردمي در شرايطي خاص به شهرداري تحميل مي‌شود و به نوعي مي‌توان گفت شهرداري ميبد فراتر از اختيارات به امور شهري رسيدگي مي كند.

نكته ديگري كه شهرداري ميبد بر روي آن تأكيد نمود بحث عدالت مالي و توزيع متناسب درآمدهاي ناشي از منابع طبيعي استان بين شهرداري ها بود.

در اين جلسه از فعاليت هاي جناب آقاي بابايي جهت هماهنگي بيشتر بين كارشناسان امور مالي تقدير شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا