یزدفردا:در مراسم تودیع و معارفه سرپرست مركز بهداشت شهرستان بهاباد، "سیدعبدالحمید رضوی" به عنوان سرپرست این مركز بهداشت معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ در ابتدای این مراسم فرماندار بهاباد با ذكر آیاتی از قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) در مورد اهمیت سلامت در جامعه اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات، اسلام به سلامت جامعه و بهداشت جسمی و روحی افراد تأكید زیادی دارد.

"محمدرضا هدائی" افزود: كار طبابت بسیار كار حساس و مهمی است و پزشكان باید امین مردم بوده و با تقواپیشگی در جهت امانتداری مردم كوشا باشند.

وی در ادامه پیشگیری را بسیار مهمتر از درمان دانست و در جهت تحقق این امر، خواستار ارتقاء شاخص های بهداشتی در شهرستان شد.

هدائی به برخی از كمبودهای حوزه بهداشت و درمان در شهرستان اشاره كرد و گفت: متأسفانه تجهیزات لازم و پزشكان متخصص در شهرستان جهت درمان بیماران دارای بیماری های خاص بویژه قلبی و عروقی وجود ندارد و این كمبودها برای بیماران مشكلات زیادی را به همراه داشته است.

فرماندار بهاباد همچنین بر احداث بیمارستان در شهرستان تأكید كرد و گفت: با توجه به محرومیت شهرستان و بعد مسافت 200 كیلومتری تا مركز استان و نیز مصوبه سفر دولت به استان یزد، احداث بیمارستان در شهرستان بهاباد و حضور پزشكان متخصص در آن امری بسیار ضروری است.

وی در ادامه خواستار استقرار داروخانه شبانه روزی در مركز شهرستان و تجهیز داروخانه مركز بهداشت به داروهای موردنیاز شد.

در ادامه جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد ضمن تشكر ویژه از همكاری مادی و معنوی فرماندار و مجموعه مسئولین شهرستان از حوزه بهداشت و درمان گفت: با پیگیری های انجام شده چارت سازمانی مركز بهداشت بهاباد مصوب شده است و باید رئیس جدید این مركز پیگیری جهت ابلاغ این چارت سازمانی را انجام دهد تا استخدام نیروهای اداری با مشكل مواجه نشود.

"محسن میرزایی" در ادامه به تدوین سند سلامت استان اشاره كرد و افزود: سند سلامت استان با پیگیری استاندار تدوین شده است و با اجرای این سند و اصلاح آن در حین اجرا، امیدواریم در جهت ارتقا شاخص های بهداشت و درمان در سطح استان گامهای مفیدی برداریم.

وی همچنین رژیم غذایی نامناسب و كم تحركی را از عوامل مهم شیوع بیماری های قلبی و عروقی و انواع سرطانها در استان دانست.

در پایان این مراسم كه در محل فرمانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات "مسعود دانشی" سرپرست سابق مركز بهداشت شهرستان بهاباد، "سیدعبدالحمید رضوی بهابادی" به عنوان سرپرست این نهاد منصوب شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا