طی جلسه ای با حضور شهردار، مسئول واحد عمران و پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری میبد نحوه پیشرفت پروژه‌های فعال در سال 91 مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد طی جلسه ای با حضور شهردار، مسئول واحد عمران و پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری میبد نحوه پیشرفت پروژه‌های فعال در سال 91 مورد بررسی قرار گرفت.

  شهردار میبد با تأکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند انجام پروژه‌ها و تسریع در اتمام آن که منجر به کاهش هزینه‌ها برای پیمانکار و شهرداری خواهد شد از واحد عمران خواست تا مدت زمان کمتری رابرای سقف زمانی قراردادها در نظر گرفته و زمان پروژه‌ها را به صورت منطقی و مطابق با استانداردهای روز تعدیل نماید.

  وی همچنین به پیمانکاران تذکر داد در صورت تخریب یا وارد شدن خسارت به اموال شهرداری حین عملیات عمرانی نسبت به ترمیم آن یا جبران خسارت اقدام نمایند.

  شهردار میبد بیان داشت هم اکنون از میزان پیشرفت پرژه‌ها به صورت روزانه بازدید و نظارت به عمل می‌آید و وضعیت عملکرد هر پیمانکار به شکل فعال، نیمه فعال و غیر فعال در فرم مخصوص به آن ثبت و در زمان اتمام هر پروژه جریمه دیرکرد و یا جریمه به دلیل غیرفعال بودن عملیات عمرانی محاسبه و طبق قرارداد اعمال می شود.

  محمدرضا حفیظی افزود شهرداری میبد در بین سایر شهرداری‌ها و به زعم کارشناسان و بازرسان مالی استانداری بیشترین دقت را در عقد قراردادها به کار می‌گیرد و قیمت‌های استعلامی را کارشناسانه و همراه با در نظر گرفتن جزئیات دقیق هر پروژه پیشنهاد می‌دهد. همچنین وی افزود در صورتی که پیمانکاران بتوانند عملکرد خوبی داشته و در مدت زمان مطلوب و به موقع پروژه‌ها را تحویل دهند مورد حمایت شهرداری میبد قرار گرفته و در پروژه‌های بعدی نیز از آنها دعوت به عمل خواهد آمد.

  مسئول واحد عمران شهرداری میبد نیز در این جلسه از پیمانکاران خواست تا به صورت مستمر گزارش پیشرفت کار خود را به واحد مذکور ارائه دهند و حضورشان در این‌گونه جلسات تداوم داشته باشد. وی به لزوم استفاده از مصالح فرآوری شده به خصوص سنگ جدول و موزائیک که از زمان آب‌دهی و فرآیند عمل‌آوری آن حداقل 28 روز گذشته باشد اشاره داشت تا در صورت نمونه‌گیری و آزمایش از مصالح به کار رفته در پروژه‌ها مقاومت فشاری، عدم خمیدگی و سایر فاکتورهای مطلوب را داشته باشند.

  در پایان پیمانکاران برخی از مشکلات و موانع پیش‌روی پروژه‌ها را بیان کردند که مهمترین آن مسئله کمبود آب و دسترسی به آن و همچنین تأمین برق مصرفی می‌باشد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا