"سید جمال سجادی پور" همچنین درخصوص برخی تغییرات مدیریتی این بخش با نماینده مردم اردکان مذاکره کرد و نظرات مشورتی وی را جویا شد.

یزدفردا:نماینده مردم اردکان در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد عنوان نمود؛مسئولان قدر دوران خدمت به مردم را بدانند و از دید مادی و بهره گیری شخصی از این پستها بپرهیزند

نماینده مردم اردکان در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد ازلحاظ جغرافیایی در اقلیمی واقع شده که دارای محدودیت های خاصی است و خشکسالیهای مداوم چالش های جدی را در بخش کشاورزی پدید آورده است.

"محمدرضا تابش" در این جلسه که در محل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد با ذکر این مطلب، لزوم تلاش برای حفظ سطح زیرکشت موجود و متناسب سازی سیاست های تولید براساس شرایط هر منطقه و استفاده بهینه و هدفمند از دو عنصر اساسی در کشاورزی یعنی آب و خاک را مورد تاکید قرار داد و گفت: بیلان منفی آب سفره های زیرزمینی و برداشت بی رویه آب ، نیاز به آموزش و اگاه سازی دست اندرکاران تولید در این بخش برای بکارگیری الگوی مناسب کشت در راستای حفظ منافع کشاورزان کویرنشین را ضروری نموده است..

نماینده مردم اردکان که از موسسین جهاد سازندگی است با تمجید از روحیه و فرهنگ جهادی ،آنرا فاخر و سرآمد ذکر کرد و با بیان اینکه باید قدر وجود این نسل برآمده از انقلاب که خدمت در جهاد سازندگی را از سر ادای تکلیف شروع نموده بدانیم تصریح کرد::جهادگران عرصه سازندگی کشور از بدو انقلاب و در بحبوحه مشکلات با خلاقیت ،تلاش و ایثار، هم در خدمتگزاری به روستائیان محروم پیام رسان انقلاب بودندو هم در دوران دفاع مقدس حماسه ها آفریدند و خوش درخشیدند و امروز نیز باید از تجربیات گرانسنگ این نیروهای مخلص که در کوران حوادث آب دیده شده اند، به نحو شایسته تری استفاده نمود و حاکمیت این فرهنگ که حاصل آرمانها و تلاشهای شهدای به خون خفته جهاد و جهادگران والامقامی همچون مرحوم والی است در وزارت جهاد کشاورزی ادامه یابد.

وی افزود: نباید در عرصه های مهم سازندگی کشور جای جهاد خالی باشد و مجلس و دولت نیز باید برای احیای فرهنگ جهادی و سپردن کار به دست این نیروهای لایق و انقلابی، تمهیدات لازم را فراهم و بسترهای مناسب را ایجاد کنند.

"محمدرضا تابش" ادامه داد: در استان یزد با توجه به وضعیت موجود، مسئولان باید کمک کار ارگانهایی همچون جهادکشاورزی، محیط زیست و شرکتهای آب در حفظ و حراست از  عرصه های طبیعی ، خاک و آب باشند و این سرمایه های باارزش طبیعی که طی هزاران سال بوجود آمده  را با بی تدبیری و عدم لحاظ کردن هزینه فایده و بدون انجام ارزیابی های لازم، از دست ندهند.

وی خواستار برخورد با افراد حقیقی و حقوقی بی مسئولیتی شد که به جای ایجاد اشتغال آفرینی، زمینی را تصاحب و مجوز برداشت آب را اخذ کرده ولی آنرا بلااستفاده می گذارند و مترصد فرصتی هستند تا از رانت ایجاد شده برای آن بهره ببرند که باید مسئولان مراقبت نمایند و با چنین مواردی طبق موازین قانونی برخورد و اراضی را بازپس گیرند.

نماینده مردم اردکان همچنین با اشاره به اینکه مسئولان قدر دوران خدمت به مردم را بدانند گفت: مدیرانی که متکلف امور می شوند روحیه خدمتگزاری ،صداقت و مردم گرایی که جزو لاینفک خصوصیات مدیران جهادی است را مورد توجه قرار دهند و دارای برنامه ای با اهداف مشخص باشند و هیچگاه به عرصه مدیریت با نگاه سکوی پرش و بهره مندی مادی ننگرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی استان یزد،مسائل و مشکلات این سازمان از جمله بازنشستگی تعداد زیادی از کارکنان و جهادگران، وضعیت واگذاری اراضی و کمبود آب و اعتبارات را مطرح کرد.

"سید جمال سجادی پور" همچنین درخصوص برخی تغییرات مدیریتی این بخش با نماینده مردم اردکان مذاکره کرد و نظرات مشورتی وی را جویا شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا