رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی یزد با اشاره به صادرات بیش از 545 هزار تن كالای این استان به ارزش بيش از 220 ميليون و 500 هزار دلار در شش ماهه اول امسال به خارج از كشور، گفت: یزد، جایگاه خوبی در امر صادرات در سطح کشور را دارد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد " مراد علی میر " افزود: این استان در بین 117 گمرک کشور رتبه چهاردهم را  داراست. 

وی روز صادرات ( 29 مهرماه ) را گرامی داشت و به بیان نقش صادرات در اقتصاد پرداخت و گفت: مهم‌ترين موضوعي كه مي‌تواند به رونق صادرات کمک کند؛ گسترش فرهنگ تولید رقابتی و تلاش برای حضور پررنگ در  بازار رقابتی داخلی و خارجی است.

میر خاطر نشان کرد: همچنین ایجاد باور و انگیزه، عزم ملی برای‌ صادرات، معرفی صادرکنندگان نمونه و برتر، پی‌گیری اهداف صادراتی و گسترش‌ آموزش‌های تخصصی، روند توسعه‌ صادرات بهبود یابد.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، ظرفیت های  اقتصادی و صادراتی استان در بخش صنعت و معدن را یادآور شد و افزود: بیشترین میزان صادرات کالاهای استان مربوط به بخش تولید و صنعت است.

میر گفت: عمده كالاهاي صادراتي این استان در سالجاری كاشي با 42 درصد، قير جامد با 15 درصد، تابلو برق و انواع كابل هاي مخابراتي هرکدام با پنج درصد، شیشه ساختمانی با سه درصد، پسته و مغز پسته، ورق فولادی و گالوانیزه، مکمل سوخت، پروفیل و ظروف شیشه ای هر کدام با دو درصد ارزش كل كالاهاي صادراتي می باشد.

وی اهمیت صادرات کالاهای غیر نفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور را یاد آور شد و تصریح کرد: شناخت و میزان تاثیرگذاری عوامل موثر بر صادرات غیر نفتی می تواند به رشد صادرات کمک کند.

میزان کالای صادر شده استان یزد در سالجاری از نظر وزن و ارزش به ترتيب79 و29 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش دارد.

تنوع کالاهای صادراتي یزد در این مدت112 قلم  بوده است که به43 كشور جهان صادر شده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا