گنجينه پژوهشي فاطمه الزهرا(س) شهيديه ميبد در مراسمي با حضور امام جمعه ميبد و مدير اسناد و كتابخانه ملي استان رسماً افتتاح شد.

یزدفردا:گنجينه پژوهشي فاطمه الزهرا(س) شهيديه ميبد در مراسمي با حضور امام جمعه ميبد و مدير اسناد و كتابخانه ملي استان رسماً افتتاح شد.

   به گزارش روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد اين گنجينه ارزشمند با بيش از شش هزار جلد كتاب و منابع غني از نسخ خطي و اسناد تاريخي، به همت يكي از پژوهشگران فرهنگ عامه استان ، با حضور آيت ا... اعرافي امام جمعه ميبد و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ملك ثابت مدير اسناد و كتابخانه ملي استان يزد و تعدادي از پژوهشگران و اديبان شهرستان ميبد افتتاح شد.

  امام جمعه ميبد در اين مراسم در سخناني، توجه به فرهنگ و تلاش در ارتقاي مسائل فرهنگي جامعه را گامي ارزشمند دانست و از زحمات آقاي كارگر در به ثمر رساندن اين گنجينه تشكر كرد. آيت ا... اعرافي از همكاري و تلاش هاي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد تشكر كرد. اين استاد حوزه و دانشگاه اقدام ارزشمند موسس اين گنجينه را ستود و تصريح كرد: در دهه ی مبارک ذی الحجه توفیق یافتیم از گنجینه نفیس و فاخر حضرت فاطمه(س) بازدید به عمل آوریم و آغاز به کار آن را جشن بگیریم. وي ادامه داد: این گنج گرانبها آيینه ی تلاش و پشتکار دوست جوان و نویسنده ی خوش ذوق آقای کارگر است و تحسین هر انسان فرهنگ دوست را بر می انگیزد. خطيب نماز جمعه ميبد خاطر نشان كرد: با همه ی وجود و از سر اخلاص وادب این اقدام زیبا و قشنگ را می ستایم و پدیدآورنده ی آن را سپاس می گذارم و امیدوارم این عزیز وکار ستودنی وی الهام بخش همه ی جوانان و ادیبان و فرهنگ دوستان باشد و این گنجینه پایدار بماند.

  مدير اسناد و كتابخانه ملي استان يزد نيز در مراسم افتتاحيه، در سخناني به اهميت حفظ و صيانت از اسناد تاريخي اشاره كرد و افزود: تلاش و جديت آقاي كارگر در راه اندازي اين گنجينه، نشان از همت والا و علاقه به فرهنگ و تاريخ درخشان اين سرزمين دارد. محمد رضا ملك ثابت ضمن ترغيب صاحبان اسناد و نسخ تاريخي، وجود كتاب هاي باارزش در اين گنجينه را، منبعي سرشار براي محققان و پژوهشگران ميبد دانست و خاطر نشان كرد: سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد با توجه به رسالت و اهداف خود، در اين مسير همراه و پشتيبان اين گنجينه غني و باارزش خواهد بود.

   محمد كارگر، موسس اين گنجينه در سخناني، هدف از راه اندازي اين گنجينه را تلاش در جهت ترغيب جوانان به فرهنگ كتاب و كتابخواني و ارائه اسناد قديمي به پژوهشگران دانست و گفت: انتظار مي رود با عنايت و توجه مسئولان بتوان اين مجموعه را به لحاظ وجود كتاب هاي نفيس غني تر كرد. اين مجموعه دار و مولف نامي استان، وجود اسناد قديمي در اين گنجينه و انتشار كتاب منتخب اسناد شخصي را يادآور شد و گفت: مدير اسناد و كتابخانه ملي استان تنها مدير استاني بوده كه قدر اين زحمات را دانسته و تعاملي سازنده با ما برقرار كرده است. وي افزود: همت و تلاش سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد زمينه ساز برنامه هاي پربار علمي و فرهنگي بوده كه اميد است اين روند همچنان ادامه داشته باشد.

   شايان ذكر است در آيين افتتاح اين گنجينه نفيس، جمعي از علاقمندان به كتاب و كتابخواني و نيز شاعران ميبد حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا