به گزارش روابط‌عمومی شهرداری میبد در مهرماه امسال 21 مورد اطفای حریق توسط مأموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میبد صورت گرفته که این رقم 57 درصد از مأموریت‌های اعزامی سازمان آتش‌نشانی میبد را شامل می‌شود.

از دیگر وظایف سازمان اقدام نسبت به حوادثی است که به خاطر حیوانات خانگی و یا حیوانات وحشی و موذی رخ می‌دهد در مدت مذکور 11 مورد از اعزام مأموران آتش‌نشان به این دلیل بوده که در 4 مورد آن نسبت به به دام انداختن مار اقدام شده است.

با توجه به گزارش حوادث مهرماه در شهر میبد لازم است شهروندان از عبور ایمن مسیرهای انتقال آب کشاورزی از واحدهای ساختمانی مطمئن شوند عدم توجه به این نکته به خصوص در بافت‌های قدیمی و فرسوده خطرآفرین خواهد بود و این خطر در رابطه با خانه‌های قدیمی خالی از سکنه دوچندان می‌باشد.

همچنین در این مدت سهل‌انگاری در اتصالات لوله گاز منجر به آتش‌سوزی شده و در یک واحد مرغداری نیز اتصالی در سیستم برقِ مشعل فاجعه‌آفرین شده است بنابراین با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما ضرورت دارد شهروندان درمورد نحوه اتصالات لوازم گازسوز و برقی و همچنین استفاده از وسایل ایمن و استاندارد دقت بیشتری داشته باشند و از به کارگیری لوازم فرسوده و نامطمئن خودداری کنند.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میبد به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی رژه سراسری در شهر میبد اجرا نموده و برنامه‌های آموزشی خدماتی ویژه‌ای به شهروندان عرضه کردند. همچنین در تاریخ 16 مهرماه در مانور استانی ستاد حوادث شرکت داشتند.

جا دارد به مناسبت هفتم مهرماه از تلاش‌ها و زحمات بی‌دریغ مدیریت و مأموران سازمان آتش‌نشانی میبد تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا