یزدفردا "تابش:اعتماد مردم به قوه مقننه و مجريه ازبين رفته است.
محمدرضاتابش،نماينده اصلاح طلب مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري آريا درباره آبستراکسيون نمايندگان حامي دولت درجلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي گفت:پديده جالبي است که اکثريت مجلس مقابل اکثريت مجلس آبستراکسيون کندبنابراين بايد اين موضوع جالب ثبت جهاني شود .
وي افزود:نحوه رفتار و برخورد احمدي نژ ِاد با مجلس هشتم موجب شد مجلس در آيين نامه تغييراتي ايجاد کند تا با تقويت آيين نامه ديگر رييس جمهور نتواند جلسه پاسخ به نمايندگان را با شوخي برگزار کند.
تابش تاکيد کرد:مرحله اول سوال از رييس جمهور طي شده است بنابراين بايد منتظر باشيم ببينيم سوال به کجا کشيده مي شود در واقع بايد آيين نامه به گونه اي تدوين شود تا نمايندگان ديگر نتوانند امضاي خود را پس بگيرند زيرا کم کردن يا اضافه کردن امضاء بازي با افکار عمومي است.
وي با تاکيد براين مطلب که خود ما بايد مجلس را در راس امور قرار دهيم خاطرنشان کرد:درباره کليت سوال از رييس جمهور بنده فکرنمي کنم چيزي عايد نمايندگان و مجلس شود زيرا تا پايان دوران رييس جمهور خيلي فرصتي نيست.
اين نماينده مجلس اظهار داشت:بايد اين واقعيت را يادآور شوم ما گاهي کارهايي را به دولت تکليف مي کنيم و در حالي که مي خواهيم آن کارها را به اجرا در آورد اما مي بينيم  مجلس مقابل کارهاي اجرايي دولت دست انداز ايجاد مي کند البته قانون گريزي دولت خطايي است که به راحتي نمي توان از آن گذشت اما واقعيت اين است که مجلس هم در کاسه دولت مي گذارد در هر صورت اگر ما بتوانيم نهاد مجلس و دولت را به گونه اي درست کنيم که هر دو به وظايف خود عمل کنند در آن صورت موجب بي اعتمادي و ملتهب شدن افکار عمومي نخواهيم شد .
تابش ادامه داد:متاسفانه اعتماد مردم به قوه مقننه و مجريه ازبين رفته است بنابراين دراين شرايط ،بي اعتمادي مردم بهاي بزرگي است که مي پردازيم و قابل تعويض با هيچ چيزنيست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا