سومین نشست هم اندیشی اساتید حوزه و مراکز آموزش عالی اردکان به میزبانی مجتمع آموزش عالی برگزار گردید.

در این نشست جمعی از اساتید حوزه علمیه امام صادق(ع) و مراکز آموزش عالی اردکان ضمن بررسی راهکارهای تقویت همکاریها، پیرامون رفع برخی از شبهات اعتقادی،اجتماعی ، سیاسی و مسائل روز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امام جمعه اردکان در این مراسم در سخنانی با اشاره به توطئه های دشمنان و به ویژه صهیونیست در تخریب مبانی اسلامی، گفت: دشمنان، اسلام ناب محمدی را مورد هدف قرار داده اند و در جهت انحراف جوانان به هر اقدامی دست می زنند که دانشگاه ها می توانند جهت خنثی سازی دسیسه های آنان نقش مؤثری داشته باشند. حجه الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی استفاده از روشهای هنری و برگزاری کرسی های آزاداندیشی را در مقابله با اقدامات مخربین و بدخواهان مناسب عنوان کرد. امام جمعه اردکان همچنین آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در راستای تقویت مبانی اعتقادی در مراکز دانشگاهی و افزایش همکاری بین دو نهاد حوزه و دانشگاه اعلام نمود.

 در ابتدای این گردهمایی نیز رئیس مجتمع آموزش عالی اردکان با بیان گزارشی از تاریخچه شکل گیری مراکز آموزش عالی اردکان و مجتمع آموزش عالی این شهرستان اولویت اول کاری مجتمع آموزش عالی اردکان را فرهنگی دانست و آمادگی خود را جهت استفاده از نظرات کارشناسان در حوزه های فرهنگی و تربیتی اعلام نمود. دکتر حسین غفوری چرخابی افزود: حوزویان و دانشگاهیان بایستی از همه امکانات در جهت رشد فرهنگ دینی استفاده کنند و باعث حرکت جامعه به سوی ترقی و تعالی شوند. رئیس مجتمع آموزش عالی اردکان همچنین اظهار امیدواری نمود: در آینده شاهد حضور طلاب متفکر و خلاق جهت پاسخ گویی به شبهات جوانان و دانشجویان و اطلاع رسانی در قالب انتشار ویژه نامه ها و برشورها در موضوعات مختلف باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا