به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد محفل انس با قرآن کریم روز سه شنبه 30 آبان 91 با حضور محمد کریمی نیا قاری کشوری در این واحد دانشگاهی برگزار شد .

حجه الاسلام کمال خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد با اعلام این خبر گفت : مراسم معنوی انس با قرآن کریم در طول ماههای محرم و صفر ، روزهای سه شنبه هر هفته بعد از نماز ظهر و عصر با حضور قاریان کشوری و استانی ویژه دانشجویان ، اساتید و کارمندان در مسجد شهید صدوقی این واحد دانشگاهی بر پا و قاریان و حافظان به قرائت آیاتی از کلام الله مجید و بیان نکات قرآنی می پردازند.

وی هدف از برگزاری این محفل نورانی را گسترش و تعمیق فرهنگ غنی قرآن، ارتقای کیفیت تلاوت و ترویج هنر قرائت قرآن به ویژه در بین دانشجویان و جوانان ، توجه به لحن و تجوید نحوه ادا و قرائت آیات متناسب با مفاهیم و مضامین و انس بیشتر با قرآن کریم برشمرد .

حجه الاسلام خواجه پور در ادامه گفت : برگزاری کلاسهای تخصصی صوت ولحن ویژه برادران روزهای سه شنبه از ساعت 12:30 در محل کلاس 701 این کانون ، کلاسهای آموزشی قرآن کریم ویژه برادران شبهای سه شنبه از ساعت 30 :19 در نماز خانه خوابگاه یزدیان ، ثبت نام مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان از طریق شبکه داخلی ، سایت اینترنتی و دفتر کانون قرآن وعترت تا پایان آبان ماه از جمله برنامه های در حال اجرای کانون قرآن و عترت دانشگاه می باشد .

وی همچنین برنامه های در دست اقدام کانون قرآن و عترت دانشگاه را ثبت نام و برگزاری دوره های آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم ، برگزاری مسابقات اینترنتی تدبر در قرآن و برگزاری مراحل کتبی و شفاهی مسابقات سراسری دانشجویان ، اساتید و کارکنان ، همچنین برنامه نویسی و آماده سازی وب سایت تخصصی کتب شهید مطهری (ره) عنوان کرد .

دکتر خواجه پور تصریح نمود : در واقع مسیر سعادت انسان با کلام ا... قرآن کریم و توسل به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) مقدور است و وظیفه هر مسلمانی تلاش در جهت بالا بردن بصیرت اسلامی در جهان اسلام است و برپایی محفل انس با قرآن می تواند نقش موثری در راستای قرآن آموزی در سطح جامعه ایفا کند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا