با حضور مدیركل، معاون و كارشناسان دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری یزد، جلسه كارگروه فرهنگی اجتماعی و ستاد صیانت از حقوق شهروندی شهرستان بهاباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه كارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی به صورت مشترك با جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی شهرستان و با حضور مدیركل، معاون و كارشناسان دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری یزد در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام عزاداری سرو و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) و یارانشان اظهار داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر مهمترین پیام نهضت عاشورای حسینی است که همه آحاد جامعه و مسوولین باید برای ترویج آن در جامعه اقدام کنند و هفته نخست ماه محرم که هفته امر به معروف و نهی از منکر نام گرفته فرصت مناسبی برای نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند است.

"محمدرضا هدائی" مجموعه برنامه ها و فعالیت های طرح تحول اجتماعی را برای رشد و تعالی جامعه ایرانی و اسلامی دانست و گفت: پیشرفت و ترقی كشور در عرصه های مختلف نظامی، علمی، اقتصادی و تكنولوژی بر كسی پوشیده نیست، اما نگاه به حوزه اجتماعی با توجه به آسیب های این بخش باید ویژه تر باشد.

وی ابراز امیدواری كرد هر چه سریعتر طرح تحول اجتماعی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و در ادامه خاطرنشان كرد: طرح تحول اجتماعی دارای اولویت نسبت به طرح تحول اقتصادی است.

هدائی موضوع خانواده و تحكیم آن را از اولویت های طرح تحول اجتماعی عنوان كرد و گفت: افزایش سن ازدواج، كاهش تعداد ازدواج، طولانی شدن دوران نامزدی به دلیل عدم توانایی مالی خانواده جهت تأمین جهیزیه و برخی موارد از این قبیل از مشكلات و معضلاتی است كه باید با اجرای صحیح این طرح برطرف شود.

وی افزود: این طرح یك ریل گذاری برای انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در كشور است.

در ادامه جلسه مدیركل دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری یزد ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: در ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان های كشور 9 كارگروه به تصویب هیئت وزیران رسیده است كه یكی از این كارگروه های تخصصی، كارگروه فرهنگی اجتماعی می باشد.

"سعید عبداللهی" در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در خراسان شمالی اشاره كرد و افزود: ما باید در عمل خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر احیاء سبك زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه را جامه عمل بپوشانیم.

وی همچنین بر رعایت حقوق شهروندی تأكید كرد و گفت: كرامت انسانی و نظارت همگانی، دو اصل حقوق شهروندی هستند كه باید توسط همگان رعایت شود.

عبداللهی ضمن برشمردن برخی از ویژگی های حقوق شهروندی تصریح كرد: حقوق شهروندی ویژگی هایی دارد از جمله اینكه تقسیم پذیر نیست، جهانی است و عناصر آن لازم و ملزوم یكدیگر می باشند.

در ادامه اعضای كارگروه به بیان نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا